Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Illamående! Hjälp mig!

Första trimestern - gravid vecka 0-12. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 10 - inskrivning" skriv den vecka du vill prata om.

Re: Illamående! Hjälp mig!

Inläggav Fifi78 29 jun 2010, 12:23

Jag spydde och mådde super illa hela tiden så jag tog mig inte upp ur sängen på hela dagarna. Det värsta jag varit med om, fick inte heller i mig mycke mat men försökte tvinga i mig de som jag var sugen på, även om de inte var mycke. Men de blev blåbärssoppa & nyponsoppa och några mariekex. 7dagar låg jag pall i sängen & vred mig av smärta och illamående. Fick då reda på att åkesjuketabletter skulle hjälpa & de gjorde de oxå!:-) Tur! Som en ny människa nu:-) Känner bara av lite illamående om jag inte ätit på 2-3timmar. Hoppas att du hittar någonting som hjälper! Om inte åksjuketabletterna på apoteket hjälper kan doktorn skriva ut starkare tabletter.
Kramar
Fifi78
Nykomling

BF: 110205

Inläggav pippi 30 jun 2010, 10:21

Jag fick tipset att äta pepparkakor och det funkar klockrent för mig.
Gott också :)
Änglaflicka 16/12-07
Ma Dec-08
Änglapojke 23/6-09
Våran solstråle Edvin 16/2-11 :)
pippi
Stammis

Inläggav salsson 23 jan 2012, 09:06

Jag har oxå problem med illamående. Börjar varje morgon med att svepa i mig några klunkar vatten o kräkas efter det....
Sen sätter jag mig o äter frukost :lol:
Jag har provat det mesta. Åksjuketabletter, SEAband, nå receptbelagda tabletter men inget funkade....
Äta kokt mat, inte dricka till måltiderna, dricka mycket vatten mellan måltiderna, kolsyrat vatten, ingefärste och att vila är saker som lindrat mitt illamående lite.
Jag har även fått några nya tabletter hos läkare som heter Lergigan comp. som hjälper mig oxå. Börjar jobba halvtid idag efter sex veckor hemma.

Hoppas du hittar det som lindrar ditt illamående :lol:
salsson
Nykomling

Inläggav Mia89 03 maj 2012, 18:59

Jag är i v 8 o har precis börjat jobba 50% efter två veckors sjukskrivning, första veckan kom jag inte ur sängen spydde tre fyra gånger om dagen, sen börja jag äta fet mat pizza, mcdonalds o det hjälpte. nu äter jag med två timmars mellanrum o det jag är sugen på o det funkar bättre nu. har åksjukband o även piller men vet inte om de funkar speciellt bra, så jag säger fet mat o mycke mycke vila!!!
Mia89
Nykomling

BF: 121212

Föregående

< Återgå till Första trimestern

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm