Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

illamående och förvärkar

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

illamående och förvärkar

Inläggav EmelieB 07 sep 2010, 19:40

Har massor med starka förvärkar och mår hemskt illa då jag har värkarna.
Någon som har samma problem eller har något tips på vad man kan göra för att slippa illamåendet??

MVH Emelie
EmelieB
Stammis

Status: Hej =)

Re: illamående och förvärkar

Inläggav helenaeg 07 sep 2010, 21:16

Har tyvärr inget bra tips men vet att det är ganska vanligt. Tycker du ska ringa och.fråga vad som går att göra. Om det är riktigt illa till fl redan idag. De kan kanske ge ett snabbt tips över telefonen.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav EmelieB 08 sep 2010, 10:26

okej ja jag får kolla med dom =) tack
EmelieB
Stammis

Inläggav Lizz_85 08 sep 2010, 14:57

Fått nå svar... Har nästan lika dant.. Lite lätt mensvärk som ibland gör lite ondare.. Lite illamående, kallsvettningar lite mera flytningar än vanligt och springer på toan oftare... Ser att vi är utsatt på samma dag.. :)
Bild

BildBild

BildBild
Lizz_85
Alltid online

Status: Stolt 2 barnsmamma

Inläggav helenaeg 08 sep 2010, 16:28

ja hur har det gått?
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav EmelieB 09 sep 2010, 08:05

Jag har inte tagit kontakt med någon än, de är ju mest kvällarna det gäller och de här är vell sånt man får ta =) men jag ska till BM snart kan jag fråga henne, sen frågade jag BM här å kollade med henne om hon hade något tips men hon har inte svarat än.

Hej Lizz, får du det också under kvällarna?? jag har börjat få värkar runt hela livmodern då i början va det bara som vanlig mensvärk, men har under denna vecka blivit rätt mycket starkare.
Sen får ja upp maten varje gång ja får sådana värkar och blir helt knäpp i magen. Och ja som avskyr att må illa...ja skulle hellre få ut trillingar än att må illa under förlossningen. ja hoppas de släpper el kan få något tips.
Har också kallsvettningar och kraftiga flytningar.
Är det jobbigt för dig??
Man får hoppas att alla förvärkar gör att livmodern jobbar ut ungen bra å snabbt sedan när det väl är dax eller hur :D
EmelieB
Stammis

Inläggav Lizz_85 09 sep 2010, 08:42

Hade det första gången igår faktiskt.. Kom vid fyra på eftermiddan och satt i HELA kvällen.. Sen när jag gick och la mig fick jag jätte mensvärk och lite illamående en kraftig halsbränna så låg och ojjades ett tag i sängen sen bara släppte allt och jag sov HELA natten mer eller mindre.. Har ju vaknat och kissat hämta Lillan som ville komma till sängen och vaknat då varje gång man ska vända sig.. Men inga värkar eller nått...

Nu i morse mådde jag lite dåligt.. Men fick i mig frukost men har mått lite kasst.. Hade en kraftig värk i duschen men inge mera..
Nu mår jag rätt hyfsat bra.. Inga värkar ingen mensvärk inge illamående inget.. Bebben har levt om lite på morgonen. Men nu är allt lugnt..

Ska till BM idag ska ta ett snack med henne om allt som händer... Nått måste det ju vara!?!? För så här hade jag ALDRIG med Ebba....
Bild

BildBild

BildBild
Lizz_85
Alltid online

Inläggav EmelieB 09 sep 2010, 13:08

Ja bra fråga lite så kan jag få lite info jag med.
Har försökt söka runt lite men tycker inte ja hittar något som passar in på mig så bra. Men skönt att ha någon som har likadant som jag..har kompisar som precis fått el ska ha när som helst som inte alls haft förvärkar å sånt så känns inte som man kanprata om de på samma sätt då.

Idag har ja också haft en bra dag, trött som bara den å huvudvärk men annars inga större värkar å inget illamående..än. Brukar komma senare under kvällen.
Bara för det så börjar ja känna av det nu..lite molande mensvärk..men ja e glad så länge ja slipper må illa.

Berätta va Bm sa..

MVH Emelie
EmelieB
Stammis

Inläggav Lizz_85 14 sep 2010, 17:26

Hej där EmelieB. Glömde totalt bort att fråga då jag var dit.. Sorry.. Men jag har inte haft det nå mera bara en enda gång... Så vad det kan ha berott på vet jag inte...?!

Hoppas du mår bättre eller fått svar på det... :):)
Bild

BildBild

BildBild
Lizz_85
Alltid online

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm