-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Illamående och mat
5 inlägg • Sida 1 av 1
Illamående och matJag blir sååååå trött på det här. Jag mår illa på dagen och på kvällen, inte på morgonen. Ibland kan jag äta det mesta men oftast kan jag inte komma på nåt.
Problemet är att jag knappt klarar laga nåt själv! Hur jobbigt som helst. Sista veckorna har jag levt på fördigköpta pastasallader, Mc Donalds Ceasarsallad samt när jag är hemma hos mor hennes husmanskost. Men när jag är hemma på dagarna är jag körd. Sen på kvällen mår jag så illa att jag MÅSTE äta. Då kan jag få världens sug. I förr går kväll var det varma smörgåsas i ugn (åkte och handlade sent på kvällen) och igår blev jag sugen på tonfisk. Jag hade ingen hemma så jag skrev nota tills idag så jag kan göra flera olika rätter, wraps sallader och röros osv. Och sen nu sitter jag här och tittar på notan och får kväljningar. Fattar inte hur jag kunde vara sugen på det igår. Så nu står jag här igen och vet inte vad jag kan äta idag. Hur gör ni andra? Lever på en sak? Jag äter 20 clementiner om dagen men det kommer jag ju inte så långt på. Sen kan det som funkade en vecka absolut inte gå veckan efter.... Jag är dessutom sjukskriven pga illamåendet och bor på landet så det är inte bara att knata ner på stan och köpa det man kan komma på. Kanske en förvirrad tråd, men nu är jag så trött på det!
Re: Illamående och matTillägg, i vanliga fall lagar jag mkt mat, så det är pga att jag mår illa det inte funkar nu!
Re: Illamående och matÄr du ensam? annars kan du ju be killen att laga lite olika rätter o frysa in i portioner. Eller att du själv gör det när du mår okej och sen har du mkt att välja på. Kan vara bra. Annars så fil o kräm brukar ju kunna funka det e ju kallt.
Re: Illamående och matJag har också haft dom problemen under mina graviditeter, för mig har det hållit i sig bra länge. Nu med sista klarade jag inte stekos under hela graviditeten.
Du får försöka hitta något du kan äta. Är det clementiner så ät det, själv levde jag på korv och mos (tunnbrödsrulle helst) under en period med sonen och nu med dottern så fick jag nästan bara behålla pommesfrites och tacos så det blev lite ensidig under en period. Förstår om du tycker det är jobbigt och om du bor på landet så kan du ju inte kanske handla varje dag. Prova dock soppor, kräm mm. Se till att dricka mycket så klarar du dig länge. Mf maj-07 v.8
Mf 11/11 -07 v.12 Oskar 2810g 48 cm 4/9-08 Alma 3090g 49 cm 9/10-09
Re: Illamående och matHar du provat sea-band? man kan köpa dom på apoteket å ska fungera mot illamående....jag hade dom i början å tyckte att dom va guld värda... funkade inte helt men lindrade illamåendet en hel del...å fruktsoppa... Lycka till
5 inlägg • Sida 1 av 1
|