Maria Wigbrant

Hej! Innebandy är en av de aktiviteter vi inte rekommenderar un...

Träningsrådgivare

Illamående som aldrig går över!

Ta hand om din hälsa under graviditeten. Stötta varandra genom gravidteten - allt om psykisk och fysisk hälsa.

Illamående som aldrig går över!

Inläggav Kräklan 23 feb 2010, 12:58

Hej! Jag är gravid i v14. och mår illa dygnet runt. Kräktes mycket i början, men har nu fått medicin som hindrar detta om jag inte rör mig så mycket. Jag kämpar med min treåriga son, är just nu inte mycket till mamma för honom. Min man gör allt hemma och många vänner kommer och hjälper oss. Finns det fler som just nu mår illa? Hur klarar du dagarna? Vi kanske kan peppa varandra genom detta? Läs gärna min blogg. Hälsn Kräklan

http://hyperemesis24-7.blogspot.com/
Kräklan
Nykomling

Re: Illamående som aldrig går över!

Inläggav Matilda20 23 feb 2010, 13:04

Hej! Jag är i vecka 9 och mår också riktigt dåligt.
Jag har fått lergigan comp och de fungerade bra i början men nu börjar jag spy igen. Jag förstår hur du mår och håller tummarna för att det ska bli bättre, det är hemskt!! Kram
Matilda20
Alltid online

Inläggav laisa86 23 feb 2010, 13:09

Begär starkare illamåendetabletter! Jag fick börja äta Zofran/odansteron, som är lite starakre, ges till bla cancerpatienter. Men dom fungerade perfekt! Efter bara några minuter var illamåendet borta! Och tbl är jätteliten, så man behöver inte mkt vatten för att få ner den :) efter jag började med dom, så kunde jag börja leva igen :)

Annars fick jag höra, efter mitt illamående slutade, att man skulle riva färsk ingefära i ett glas vatten och sen dricka typ halva glaset. Och så skulle man låta det stå hela natten och sen på mrg innan man stiger upp, ska man dricka upp resten. Det är tydligen ngn studie som visar att ingefära fungerar lika bra som illamåendetabletter. Synd att jag inte hann testa det :)

Lycka till!
Läs om min och Knuts vardag: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

BildBild

BildBild

Bild
Användarvisningsbild
laisa86
Alltid online

BF: 120603
Status: Sambo och mamma till Knut + gravid igen

Inläggav Matilda20 23 feb 2010, 13:14

Jasså, det med ingefära ska jag absolut testa. Jag har andra tabletter att hämta på apoteket men jag tänkte att jag börjar med en och om det inte fungerar så får jag testa annat :) Hoppas det går över snart för det är sjukt jobbigt. Man orkar ingenting :S
Matilda20
Alltid online

Inläggav 178anonym 23 feb 2010, 13:23

Hej! Jag är i vecka 29 och har mått illa sedan vecka 7 ungefär. Har inte fått någon medicin eller sjukskrivning mot det. Går i skola, men har inte varit i skolan sedan september på grund av illamåendet. Jag ligger mest hela dagarna. Lite bättre har det blivit nog sedan början av graviditeten, men fortfarande inte helt borta.
178anonym

Inläggav Matilda20 23 feb 2010, 13:25

oj, ne gud säg inte så :S Hoppas verkligen inte det blir så för mig, hemskt!! Någon mer än jag som har fruktansvärt ont i ryggen? eller det kanske bror på att man ligger och sitter i soffan hela dagarna och aldrig rör på sig :S
Matilda20
Alltid online

Inläggav Lis1 23 maj 2010, 13:10

Jag är nog ett ovanligt skräckexempel.

När jag väntade min dotter 99 så kräktes jag konstant från andra månaden.
Gick ner 10 kg på en månad innan jag fick bo på sjukhus i 7 månader.
Där kunde jag äta lite men på permissionerna så kräktes jag från att jag åkt hem tills jag kom tillbaka till sjukhuset.

Med min son mådde jag illa och kräktes lite men det gick över i 4 månaden.
Lis1
Nykomling

Inläggav skychild 01 jul 2010, 11:49

jag är illamående och få kämpa med att få mej mat. kräks på morgonen men sedan är jag riktigt illamående tills 15-16tiden. dock är jag väldigt trött hela tiden och ta det mest lugnt. har just nu semester och fasar för hur jag ska klara att börja jobba igen efter semestern när jag mår såhär illa. Hoppas på att det bli bättre snart så man kan börja njuta av att vara gravid på dagtid!
skychild
Nykomling

< Återgå till Hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm