-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Illamående,vill inte ha nån mat!
7 inlägg • Sida 1 av 1
Illamående,vill inte ha nån mat!Idag har illamåendet slagit till för mig! Har nog känt lite av och till flera dagar men idag är det som värst hittills. Vad ska man äta? Jag vill ju helst inte äta nånting alls men det vet vi ju alla att det inte går och dessutom bara blir värre av! Vad brukar lindra ert illamående?
Re: Illamående,vill inte ha nån mat!Dillchips enda som funkar för mig.. konstigt nog..
Re: Illamående,vill inte ha nån mat!dillchips? hehe, ska komma ihåg det när mitt illamående slår till för fullt då om några veckor
än mår jag bara väldigt illa periodvis, framförallt om jag böjer mig fram. men det funkar med mjölkprodukter för mig. dricker mkt drickyoggisar- både för att det är lätt att få i sig i värmen och för att det är som att "dricka i sig lite mat". och så verkar det lugna magen...
Re: Illamående,vill inte ha nån mat!Kall mat, frukt, råa grönsaker eller yoghurtprodukter har funkat för mig. Mackor var inte heller fel till sambons förtvivlan. Salt, lakrits och ingefära har lindrat mitt illamående och avsmak för mat. Drick mycket och gärna nåt sött emellanåt, speciellt nu i värmen. Det blir värre om man inte äter eller dricker.
Sen finns ju akupressurbanden som dämpar sjö/åksjuka, Sea Band, eller tabletterna Postafen. Hör med apoteket. Jag använde en del ingefära i thé. Ingefära är jättebra mot illamående, men det är ju inte ens säkert att man får ner det. Men försök att hacka ner lite i maten. Lycka till
Re: Illamående,vill inte ha nån mat!Tack för era tips! Illamåendet blev bra först då jag åt "ordentligt" alltså potatis osv..Så nu mår ja bra, för tillfället! Skönt, eftersom jag mått pyton hela dagen. Måste börja försöka äta bättre och oftare..
Re: Illamående,vill inte ha nån mat!prova åksjuketabletter, ska ttydligen hjälpa. När jag mådde illa drack jag blåbärssoppa, käkade vattenmelon typ. Försök få i dig de du kan, se till att dricka mkt vatten så är de ingen fara
SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: Illamående,vill inte ha nån mat!Jo jag dricker mycket! Har försökt med att äta en smörgås, banan, yoghurt, äpple..men dessa var iaf inte till nån vidare hjälp! Men bara man kommer in i nåt slags system och kommer fram till vad som egentligen hjälper blir det bättre, hoppas jag
7 inlägg • Sida 1 av 1
|