-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ilska..
8 inlägg • Sida 1 av 1
Ilska..Behöver mest bara avreagera mig nu! Jag är i vecka17, har varit på ett tidigt ultraljud och hört bebisens hjärta två gånger med doppler, helt fantastiskt. Ni som läst mina inlägg förut vet ju hur extrem min oro har varit men nu har den lagt sig väldigt fint, men vissa förstör det. Jag har inte mycket till mage, en liten bilring långt ner på magen. Jag har inte sett det som något onormalt eftersom att alla växer olika och jag har sett folk som inte börjat växa till sig förrän vid vecka 20-25 så jag har inte oroat mig, förrän nu. Folk säger att dom tror att nåt är fel bara för att jag inte växer fortare. Jag vet att min bebis lever och magen kommer. Jag är förövrigt väldigt vältränad i magregionen så det gör ju att man inte växer fullt så fort. Har jag fel? Bör jag vara orolig eller kan jag fortsätta hålla mig lugn? Jag känner ju att det bubblar väldigt i magen så jag ser inte att något bör vara fel..
Re: Ilska..Lyssna på dig själv och inte på folk runt omkring dig. Folk öppnar sina glappkäftar alldeles för ofta. Ingen har "normal" mage. Har man inte för liten så har man för stor, enligt folk runt omkring.
Re: Ilska..Nej du behöver inte vara orolig.
Folk har så förbannat mycket åsikter som de egentligen borde hålla käft om, vissa tycker att magen är GIGANTISK ("är det verkligen bara en där inne? höhö") medan andra tycker att den är såååå liiiiten. Jag tycker att man kan hålla sig till att magen är fin/gullig/mysig och skippa kommentarer om storlek. Du är i vecka 17, egentligen är magen inget att tala om då. (Hej Gotland, vad långt du kommit! Yay
Re: Ilska..Suck vad folk ska tycka jämt! Bry dig inte om dem. Min mage trädde inte fram förrän runt vecka 22-24 och sen blev jag stor som ett hus mot slutet. Den kommer
Re: Ilska..Jag är i samma situation och är förvånad över vad folk kan säga utan att tänka sig för!
Jag är i vecka 19 nu och magen syns om jag har rätt kläder eller är naken, men den är inte svår att dölja. Har fått frågan om det verkligen är normalt att vara så liten, va svarar man på det lixom... Lita på kroppen och att alla är olika, jag försöker vara glad att jag inte är jätte stor redan, det är en bra bit kvar så magen hinner komma! Dessutom tycker JAG att min mage är helt perfekt nu när jag vet att det ligger en liten välskapt flicka där inne!
Re: Ilska..Tack för era lugnande svar! Återvändér hit och läser dom när jag mår som nu, totalt panikslagen! Ska hålla era ord i tankarna och hoppas på att magen kommer snart
Re: Ilska..Själv så låg min mage under den 'normala' storlekskurvan under hela graviditeten, många blev chockade över att jag hade så liten mage när jag var höggravid jämfört med vad man kanske brukar se på tv , film osv. Hur stor magen blir beror ibland också på hur bebisen ligger, om man är tränad,om det är den första och ibland har man också en liten bebis
Men det positiva med liten mage är att det blir mindre bristningar på huden kanske IAF
8 inlägg • Sida 1 av 1
|