-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
inför förlossning.
6 inlägg • Sida 1 av 1
inför förlossning.Hej, jag är en tjej på 19 år som ska bli mamma i slutet av oktober. Har kikat runt lite och eftersom jag är ny här förstår jag inte så mycket av sidan ännu, så jag skapar en ny tråd.
Undrar om det är någon där ute som vet exakt vad man ska ha med sig till bebisen inför förlossning?
Re: inför förlossning.Lite kläder typ body, byxor, tröja, mössa, strumpor, ytterkläder beroende på årstid. Bilbarnstol till hemfärden, filt hade vi med. Blöjor kan vara bra till hemvägen. På sjukhuset har de kläder till bebis men inte till hemfärden. Tänk på att de kan kräka ner kläderna så ha extra med och du/ni kanske får stanna några dagar. På de flesta ställen får man en babypåse med blöjor och lite annat, du kanske får fråga efter det. Glöm inte kameran bara
Re: inför förlossning.Det är lite olika på olika bb...
Oftast har de allt du behöver till bebis på själva förlossningen. Men på BB däremot.. På vissa ställen har de kläder, filtar, blöjor och till och med nappar. Medans andra ställen får man ta med allt. Det viktigaste att du får med är egentligen ytterkläder att åka hem i som ovan nämnde. Men egentligen behöver du bara ha med dig dina egna papper in till förlossningen, oftast blir man kvar några dagar på bb och då hinner någon åka hem och hämta det som ni behöver när bebis väl är ute. MEn som ovan sa, glöm för allt i världen inte kameran!
Re: inför förlossning.jag önskar jag hade haft med en napp,för jäsingen..andra dygnet suger barnet gärna dygnet runt,inte för matens skull endast men det är mycket mys med. men inte för ens bröstvårtor! mina gick sönder o svårt att få dem att läka eftersom sugandet förstör läkeprocessen. ta med bröstluftare,ser ut som kupor som man sätter på brösten så kläder o så inte kommer på brösten o skaver.
köp hem xylocain bedövningssalva,finns på apoteket,50 lappen men jösses vad skönt att smörja hönan,stygnen och sen innan man ska göra nr 2:) lite mer tips till dig kanske än till bebben,men ändå. Lycka till
Re: inför förlossning.Nja, alltså de suger dygnet runt nästan andra dygnet för att dra igång mjölkproduktionen faktiskt...
Så det är inte för mysets skull, men den andra dagen så kommer det i princip ingen mjölk... Det rekommenderas att man väntar med napp i 8 veckor om man inte vill att den ska störa ammandet, vilket de i väldigt många fall gör utan att folk tänker på det som orsaken.. Som Tex när mjölken sinar, det beror på att bebisen inte suger tillräckligt ofta och mycket, utan ofta gör av med den energin på en napp istället och när då behovet ökar men inte mjölken gör det pga brits på stimuli så har man helt plötsligt för lite mjölk och ammningen är störd... De genom går flera sådana omgångar av extra sugbehov för att öka produktionen så även tre fyra månader efter att barnet är fött så kan nappen komma in och störa.
Re: inför förlossning.Hej,
Om ditt BB eller KK erbjuder informationsmöte så gå på det! Det önskar jag att jag hade gjort, då får man reda på lite hur det fungerar, var man hittar saker och vad som kan vara bra att ha med sig. Så slipper man den startsträckan på BB!
6 inlägg • Sida 1 av 1
|