-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Inga/ få graviditetstecken, är nåt fel?
6 inlägg • Sida 1 av 1
Inga/ få graviditetstecken, är nåt fel?Hej!
Jag läser om alla er som har så många graviditetstecken och blir orolig. Själv är jag i v 5+2 idag och jag har bara lite ont i brösten, men ingen storleks förändring. Inga andra tecken. Fick ett missfall tidigare i den graviditeten växte brösten massor och ömmade rejält vilket gör mig oroliga att det inte gör det denna gången. Undrar om alla här har så många tecken eller är det några som inte känner så stor skillnad men som det går bra för ändå??? Kram
Re: Inga/ få graviditetstecken, är nåt fel?Min första graviditet kände jag inget alls. Det slutade med MA.
Denna graviditeten kände jag likadant. Alltså ingenting. Blev jättenervös och orolig. Men sen, i slutet på v. 7. Då började jag må lite illa. Ytterligare en vecka senare spydde jag i stort sett 3-4 gånger i veckan. Och nu kan jag spy flera gånger om dagen... Och jag har sett hjärtat slå på min lilla bebis så nu vet jag att allt står rätt till. Vad jag egentligen vill säga är att du inte bör oroa dig ännu. Jag har en vän som mått dåligt från v 4, och gör det fortfarande i v. 20. En annan vän har mått som en prinsessa och ska ha sin bebis imorgon om allt går som det ska. Det är så tidigt i graviditeten för dig än så länge och det är klart att allt kan hända, och visst kan du oroa dig, svårt att låta bli med missfall bakom sig - jag vet. Men att du inte har så mycket symtom än är inget konstigt. Hoppas allt går bra för dig!
Re: Inga/ få graviditetstecken, är nåt fel?Du behöver inte oroa dig. Jag kände inte ett dugg förän vecka 7 när jag började må lite illa. Har knappt haft några symtom alls och min bebis lever ju än. Alla graviditeter är olika och alla behöver inte ha symtom, det är faktiskt inte sådär jättevanligt att ha symtom så tidigt
Re: Inga/ få graviditetstecken, är nåt fel?Du behöver inte oroa dig. Jag kände inte ett dugg förän vecka 7 när jag började må lite illa. Har knappt haft några symtom alls och min bebis lever ju än. Alla graviditeter är olika och alla behöver inte ha symtom, det är faktiskt inte sådär jättevanligt att ha symtom så tidigt
Re: Inga/ få graviditetstecken, är nåt fel?Vad skönt att läsa denna tråden, jag misstänker mig vara runt vecka 5-6 och har bara lite småkänningar och oroade mig att det kanske bara var inbillning? Men då är det inget konstigt om inte allt kommit igång, eller inte fullt ut. Har två missfall bakom mig och är livrädd att det bara är hjärnan som spelar mig spratt nu för att jag så gärna vill att det ska vara en bebis!
Re: Inga/ få graviditetstecken, är nåt fel?Hej.
Hade mf förra månaden precis i bim så hade jag inte testat mig precis innan bim så hade jag inget vetat, fast då hade jag massa g-tecken det va därför jag testade mig. Körde på med en gång efter det har använt äl-test som gav positivt utslag men har bim om ett par dagar nu och känner inga grav tecken överhuvudtaget. Förutom möjligtvis ett jäkla humör imellanåt vilket inte behöver vara något tecken alls. Känner mig inte alltför positiv
6 inlägg • Sida 1 av 1
|