-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Inga som helst graviditetstecken...Missfall?
3 inlägg • Sida 1 av 1
Inga som helst graviditetstecken...Missfall?Hej!
Jag blir snart tokig av att gå och fundera på om allt står rätt till så det vore skönt att få höra om någon som har vart med om något liknande. I somras blev jag gravid för första gången och jag fick alla möjliga symtom. Bland annat så var brösten ordentligt ömma redan innan jag visste att jag var gravid och illamåendet kom som ett brev på posten rätt snart där efter. I vecka 15 fick dessvärre ett missfall eller ett så kallat ma. Fostret hade alltså dött långt innan men symtomen kvarstod. Nu har jag äntligen blivit gravid igen och har precis gått in i vecka 6. Denna gången har jag inte ett enda symtom. Brösten var lite ömma i ett par dagar men det är bort nu det också. Nu undrar man ju givetvis varför det är på detta sätt? Det känns tyvärr som att det inte blir något barn denna gången heller =(
Re: Inga som helst graviditetstecken...Missfall?Hej!
Symptomen är väldigt skiftande i början. Och ju mer man känner efter desto mer (eller mindre) känner man. Jag kände massor runt v 3-4 men sen var det stiltje fram till v 6-7 när illamåendet satte fart på riktigt. Och även då var de tbara korta stunder om dagen. Ont i brösten nån kvart. Lite pirr i magen på eftermiddagen och en tår på kvällen. Vissa dagar kände jag knappt nått alls. Jag levde på de små tecknen. Jag fick ett mf och ett ma innan Hubbe valde att stanna kvar. Jag kände olika alla gångerna. Självklart kan jag inte sitta och lova varken hit eller dit. Men oroa dig inte i onödan. Det känns inte lika mkt (och samma symptom) alla dagar. Lycka till!
Re: Inga som helst graviditetstecken...Missfall?Alla graviditeter är olika, med första barnet hade jag tydliga symptom ganska direkt och höll i sig hela graviditeten men med andra barnet kände jag ingenting. Verkligen ingenting.
Mensen höll sig borta och magen växte men jag kände mig aldrig gravid och hade svårt att verkligen förstå det, men ett barn blev det! Jag har sett många skriver att det är bra att man mår illa för det betyder att det verkligen sitter fast men det stämmer ju såklart inte så det är dags att skrota den myten. Vissa kan ha en avstannad graviditet utan att veta om det och känna alla möjliga olika saker då kroppen inte fattat att fostret inte lever medan andra inte har särskilt starka symptom alls utan mår ganska bra och graviditeten är fullkomligt normal. Jag förstår att du är orolig men tänk positivt och ta en dag i taget, du ska se att veckorna flyger förbi
3 inlägg • Sida 1 av 1
|