Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Ingel äl??

Diskutera symtom, tecken och tips vid ägglossning.

Ingel äl??

Inläggav heidimariajohanna 07 aug 2011, 19:58

Hm.. nu blev jag lite fundersam... har haft älkänning i två dagar igår och idag.. fick glad gubbe på cb o testlagrets idag men inte igår på cb..
har inte haft flytningar en enda gång typ sen mens som slutade 29e.. o igår hade jag lite vita flytningar.. inte haft vanliga älflytningar trådiga o genomskinliga. vad är det som händer? har alltid haft mkt flytningar mm.. betyder detta då att fast jag haft mkt äl känningar o fick positivt på testerna så har inte ägget släppt? nån som haft samma nån gång? jag har kollat extra noga efter flytningarna mm.. men inte alls flytningar och inte innan mensen heller.. känner mig inte onormalt torr eller så... ingen infektion eller nåt..
suck..
mkt märkligt .. har dock ätit bidrottningsgele denna månaden.. kanske beror på den..eller?
Bild

Bild

Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

http://minbebis.com/blogg/lovestory/

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Nu kör vi så det ryker!

Re: Ingel äl??

Inläggav E Maria 07 aug 2011, 20:11

Har ingen erfarenhet, men visst kan det hända att ägget inte släpper trots att man får positivt äl-test. Det är tydligen inte särskilt ovanligt... Men mys på för säkerhets skull =)
Bild

Bild
Alltid online

Status: Lycklig mamma

Inläggav naellie 08 aug 2011, 07:52

Jag hade väldigt sporadisk äl innan jag blev gravid enligt min gyn. Var hos gyn tre gånger på ett år för ordentligt ont och småblödningar mellan äl och mens. Han sade att det var vanligt när ägget aldrig släppte. Vad gäller flytningarna har jag nog läst mig fram till att man inte har så mkt flytningar mellan mens-äl men att de ökar sen från äl-mens...men aldrig tänkt nått på mängderna...
Nå, säger som E Maria, gosa järnet för säkerhets skull :)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav heidimariajohanna 08 aug 2011, 18:15

hihi jo gosat har vi allt gjort för tror jag hade äl ändå.. men kostigt det där med flytningar.. vet att det kan vara lite "TORRT" efter mens men inte ens nu efter äl eller under äl eller nåt..
har dock ätit bidrottningsgele kan det ha med det att göra eventuellt? har ni testat o vad fick ni för "biverkningar?" måste ju vara det har inte haft så förut..
Bild

Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav naellie 08 aug 2011, 20:37

Har aldrig provat bidrottningsgelé eller något annat sådant preparat så jag kan faktiskt inte alls hjälpa till där, tyvärr :) För mig tror jag det tar ett par dagar efter äl innan flytningarna kommer igång, kanske en vecka... allt är ju inte sådär hundra lika varje månad :)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav heidimariajohanna 09 aug 2011, 19:02

hmm... ok naellie.. konstgit det där med kroppen hihi.. idag kom flytningarna trodde jag hade äl i söndags eller då visade cb glad gubbe o hade redan två streck på testlagrets på lördagen.. så senast igår var äl här .. blev lite orolig imorse bara när jag tempade ( har fått den vanan o göra det varje morgon nu) o det visade 36.2.. hm... hade jag ingen äl tänkte jag hade ju känningar o testen visade ju det.. hur fort ska tempen höjas efter äl egentligen? idag fick jag flytningar med.. kom som en klump liksom (samma förra månaden) eller kesoliknande luktade inte (usch vad jag är äcklig) nåt speciellt o jaaa jag kände på det för det såg ut som klumpar..var nästan som ett "skal" typ.. kanske gammal sperma vad vet jag;)
har du också eller ni andra såna flytningar med? hade precis så förra månaden (första ggn vi körde på för fullt inför babyverkstan) o skrev ett inlägg om det o frågade ... dock inga bra svar ...
vad är d liksom? ... ska inte känna efter denna ggn eller testa mig stup i kvarten för då blir man bara besviken...
nu väntar jag på mensen om 15 dagar.. känns inte som det tog sig nu heller iof har den ju knappt blivit befruktat lilla ägget ens .. nej känns bara så men den som väntar på nåt gott... :D
Bild

Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav vambi 15 sep 2011, 14:54

hej förlåt jag hastar in så här :lol: men jag har ej testat än, men nu helt plötsligt har min ägglossning typ försvunnit! jag hade normal megamens i juni sedan hade jag blödning i tre dagar den 11juli som såg ut som när man blöder näsblod, och sen i agusti var den en vecka sen och bara tredagar då med, sedan en vecka sen nu i september och nu efter 11dagar då jag brukar ha ÄL så ser jag ingenting och jag brukar märka det som hm snor i trosan :oops: men jag ska testa men jag har tappat hoppet lite nu då kille plötsligt har fått kalla fötter pga sin blindhet och vill ej ställa till något, men om jag redan e gravid då? suck nu känns det jobbigt=(
vambi
Alltid online

< Återgå till Ägglossning

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm