-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ingel äl??
7 inlägg • Sida 1 av 1
Ingel äl??Hm.. nu blev jag lite fundersam... har haft älkänning i två dagar igår och idag.. fick glad gubbe på cb o testlagrets idag men inte igår på cb..
har inte haft flytningar en enda gång typ sen mens som slutade 29e.. o igår hade jag lite vita flytningar.. inte haft vanliga älflytningar trådiga o genomskinliga. vad är det som händer? har alltid haft mkt flytningar mm.. betyder detta då att fast jag haft mkt äl känningar o fick positivt på testerna så har inte ägget släppt? nån som haft samma nån gång? jag har kollat extra noga efter flytningarna mm.. men inte alls flytningar och inte innan mensen heller.. känner mig inte onormalt torr eller så... ingen infektion eller nåt.. suck.. mkt märkligt .. har dock ätit bidrottningsgele denna månaden.. kanske beror på den..eller? ![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
Re: Ingel äl??Har ingen erfarenhet, men visst kan det hända att ägget inte släpper trots att man får positivt äl-test. Det är tydligen inte särskilt ovanligt... Men mys på för säkerhets skull =)
Re: Ingel äl??Jag hade väldigt sporadisk äl innan jag blev gravid enligt min gyn. Var hos gyn tre gånger på ett år för ordentligt ont och småblödningar mellan äl och mens. Han sade att det var vanligt när ägget aldrig släppte. Vad gäller flytningarna har jag nog läst mig fram till att man inte har så mkt flytningar mellan mens-äl men att de ökar sen från äl-mens...men aldrig tänkt nått på mängderna...
Nå, säger som E Maria, gosa järnet för säkerhets skull
Re: Ingel äl??hihi jo gosat har vi allt gjort för tror jag hade äl ändå.. men kostigt det där med flytningar.. vet att det kan vara lite "TORRT" efter mens men inte ens nu efter äl eller under äl eller nåt..
har dock ätit bidrottningsgele kan det ha med det att göra eventuellt? har ni testat o vad fick ni för "biverkningar?" måste ju vara det har inte haft så förut.. ![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
Re: Ingel äl??Har aldrig provat bidrottningsgelé eller något annat sådant preparat så jag kan faktiskt inte alls hjälpa till där, tyvärr
Re: Ingel äl??hmm... ok naellie.. konstgit det där med kroppen hihi.. idag kom flytningarna trodde jag hade äl i söndags eller då visade cb glad gubbe o hade redan två streck på testlagrets på lördagen.. så senast igår var äl här .. blev lite orolig imorse bara när jag tempade ( har fått den vanan o göra det varje morgon nu) o det visade 36.2.. hm... hade jag ingen äl tänkte jag hade ju känningar o testen visade ju det.. hur fort ska tempen höjas efter äl egentligen? idag fick jag flytningar med.. kom som en klump liksom (samma förra månaden) eller kesoliknande luktade inte (usch vad jag är äcklig) nåt speciellt o jaaa jag kände på det för det såg ut som klumpar..var nästan som ett "skal" typ.. kanske gammal sperma vad vet jag;)
har du också eller ni andra såna flytningar med? hade precis så förra månaden (första ggn vi körde på för fullt inför babyverkstan) o skrev ett inlägg om det o frågade ... dock inga bra svar ... vad är d liksom? ... ska inte känna efter denna ggn eller testa mig stup i kvarten för då blir man bara besviken... nu väntar jag på mensen om 15 dagar.. känns inte som det tog sig nu heller iof har den ju knappt blivit befruktat lilla ägget ens .. nej känns bara så men den som väntar på nåt gott... ![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
Re: Ingel äl??hej förlåt jag hastar in så här
7 inlägg • Sida 1 av 1
|