Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

Ingen alls som rider gravid??

Tips om träning under graviditeten, ta hand om din hälsa.

Re: Ingen alls som rider gravid??

Inläggav Kalasbulle 12 feb 2010, 22:00

Jag ska fortsätta skritta tjejen imorgon, å kanske tillochmed vågar mig utomhus barbacka också, var ju såå mysigt och hon var ju inte direkt fartgirig :P Får se haha!

Åh, men månskensritt är ju såå härligt, jag tycker man ser bättre då än om man har lampa på skallen, när månen lyser alltså! Jag for ut idag med en gammal kompis och red på dagen, å eftersom jag rider en Tinker så är hon rätt så stadig på bena, barfota men halkar aldrig på sina pizzahovar haha! Snubblar inte heller, kan dock få för sig att ett träd ska hoppa på oss, och då tvärtbryter i galoppen, men det går så fint så haha! Lite bus ska man ha, plus att jag är så påbyltad med kläder och vi rider i djupsnö så jag tvivlar på att jag skulle få så mycket som ett blåmärke så det är ju betryggande ;)
BildBild
Användarvisningsbild
Kalasbulle
Alltid online

BF: 100725

Inläggav Jenny 24 juli 13 feb 2010, 23:08

Jag rider fortfarande är i v 18 o red dressyr lektion idag, rider ca 2 dagar i veckan. känns bra, flåsar lite mer än vanligt dock. Rider bara i ridhuset, en häst jag känner väl och har slutat hoppa annars har jag ridit på som vanligt. Hade tänkt rida ett tag till o därefter tömköra o longera, Har dock stött på ett problem och det är att min sambo inte vill att jag ska rida. Han är orolig och tycker jag utsetter mig för onödiga risker. Någon som har tips på hur jag ska lugna honom eller vad jag ska göra?
Jenny 24 juli
Nykomling

BIM: 100727

Inläggav Kalasbulle 22 feb 2010, 14:46

Låt honom vara med när du rider, om du är inomhus tex, så han får se när du rider. Det kan nog lugna honom. Jag skulle upp barbacka på en å skritta runt i ridhuset bara, och en tjej sa " men, ska du verkligen de.. eller?". Vadå då, svarade jag å hon bara nänä, och sen slängde hon upp mig. Gick finfint ! Ta med honom så han får mer förståelse!
BildBild
Användarvisningsbild
Kalasbulle
Alltid online

Inläggav laisa86 22 feb 2010, 17:11

Det är inte farligt med allt guppande när man rider? Tänkte jag kör skoter, och det blir en hel del guppande när man kör skoter! Men det verkar som att ni rider ganska länge, är det ofarligt då med allt guppande? Det är bara fallen som man är rädd för?
Läs om min och Knuts vardag: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

BildBild

BildBild

Bild
Användarvisningsbild
laisa86
Alltid online

BF: 120603
Status: Sambo och mamma till Knut + gravid igen

Inläggav Kalasbulle 22 feb 2010, 17:18

mjaa jag sitter ju inte ner i traven, då blir det lite för mycket guppande, men annars är det ingen fara, bebisen ligger i en sjujäkla vagga vettu haha :D Tror absolut inte att det är nån fara, då hade det nog kännts alldeles för obekvämt eller gjort ont :)
BildBild
Användarvisningsbild
Kalasbulle
Alltid online

Inläggav Kalasbulle 27 feb 2010, 17:35

Nu sa magen ifrån igår när jag skulle rida dressyr, fick sammandragningar efter ett tag. Blev för jobbigt i samlingarna, skulle ta samlad galopp och då blev det för jobbigt, särskilt när det är en omusklad jätte ( tinker ). Men utomhus ska fortfarande gå bra, hoppas jag!!
BildBild
Användarvisningsbild
Kalasbulle
Alltid online

Inläggav Mia75 03 mar 2010, 11:16

Med mitt förra barn red jag till jag var i månad 8. Inget avancerat men trevliga rundor i skogen med en kompis. Hon hade en jättelugn o mysig gammal avlagd travare. Är ju en risk med allt man gör. Jag kan ju lika bra slå ikull på isen utanför just nu o skada mig o bebben värre så... Man kanske inte behöver rida den spralligaste kusen som man vet att man åker av ibland, men annars tror jag bara det är bra att fortsätta som vanligt bara lite lugnare. Låt kroppen bestämma, så länge det känns bra gör man det.
Mia75
Stammis

Inläggav Mary_Anne 15 mar 2010, 14:20

Jag har ganska nyligen upptäckt att jag är gravid. Rider ca 4-5 ggr i veckan (både träningar i ridhus och ute i skogen) och jag planerar att fortsätta rida så länge det känns bra. Tror man får känna efter vad som passar en själv, och många här inne verkar ju ha ridit långt in i graviditeten. Det känns hoppfullt :)
Mary_Anne
Nykomling

Status: *ny här*

Inläggav knäckehäxan 07 jul 2010, 13:46

Jag rider fortfarande i v 30 :) inte varje dag på grund av mitt jobb, men när jag hinner blir det en runda i skogen. Kan känna ibland att jag får som "håll" i sidan när jag rider lätt, men pausar jag en stund så går det över. Trimma på banan fick jag lägga ner i v 20 ca, dels blev jag flåsig och dels kissnödig haha...

Kommer fortsätta så länge jag kan, i slutet blir det kanske mest skritt. Det största problemet är hur man kommer av hästen utan att klämma magen :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
knäckehäxan
Stammis

BF: 120514
Status: Mamma till Måns, gravid med lillasyskon

Inläggav Mary_Anne 26 aug 2010, 14:40

Nu har jag precis slutat rida, men fram till och med vecka 29 har jag varit ute ca två gånger i veckan. Klart man inte orkar lika mycket som vanligt, men det har allt blivit både lite trav och galopp på uteritterna :)
Mary_Anne
Nykomling

Status: *ny här*

Föregående

< Återgå till Träning & hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm