-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ingen alls som rider gravid??
20 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Ingen alls som rider gravid??Jag ska fortsätta skritta tjejen imorgon, å kanske tillochmed vågar mig utomhus barbacka också, var ju såå mysigt och hon var ju inte direkt fartgirig
Åh, men månskensritt är ju såå härligt, jag tycker man ser bättre då än om man har lampa på skallen, när månen lyser alltså! Jag for ut idag med en gammal kompis och red på dagen, å eftersom jag rider en Tinker så är hon rätt så stadig på bena, barfota men halkar aldrig på sina pizzahovar haha! Snubblar inte heller, kan dock få för sig att ett träd ska hoppa på oss, och då tvärtbryter i galoppen, men det går så fint så haha! Lite bus ska man ha, plus att jag är så påbyltad med kläder och vi rider i djupsnö så jag tvivlar på att jag skulle få så mycket som ett blåmärke så det är ju betryggande
Re: Ingen alls som rider gravid??Jag rider fortfarande är i v 18 o red dressyr lektion idag, rider ca 2 dagar i veckan. känns bra, flåsar lite mer än vanligt dock. Rider bara i ridhuset, en häst jag känner väl och har slutat hoppa annars har jag ridit på som vanligt. Hade tänkt rida ett tag till o därefter tömköra o longera, Har dock stött på ett problem och det är att min sambo inte vill att jag ska rida. Han är orolig och tycker jag utsetter mig för onödiga risker. Någon som har tips på hur jag ska lugna honom eller vad jag ska göra?
Re: Ingen alls som rider gravid??Låt honom vara med när du rider, om du är inomhus tex, så han får se när du rider. Det kan nog lugna honom. Jag skulle upp barbacka på en å skritta runt i ridhuset bara, och en tjej sa " men, ska du verkligen de.. eller?". Vadå då, svarade jag å hon bara nänä, och sen slängde hon upp mig. Gick finfint ! Ta med honom så han får mer förståelse!
Re: Ingen alls som rider gravid??Det är inte farligt med allt guppande när man rider? Tänkte jag kör skoter, och det blir en hel del guppande när man kör skoter! Men det verkar som att ni rider ganska länge, är det ofarligt då med allt guppande? Det är bara fallen som man är rädd för?
Re: Ingen alls som rider gravid??mjaa jag sitter ju inte ner i traven, då blir det lite för mycket guppande, men annars är det ingen fara, bebisen ligger i en sjujäkla vagga vettu haha
Re: Ingen alls som rider gravid??Nu sa magen ifrån igår när jag skulle rida dressyr, fick sammandragningar efter ett tag. Blev för jobbigt i samlingarna, skulle ta samlad galopp och då blev det för jobbigt, särskilt när det är en omusklad jätte ( tinker ). Men utomhus ska fortfarande gå bra, hoppas jag!!
Re: Ingen alls som rider gravid??Med mitt förra barn red jag till jag var i månad 8. Inget avancerat men trevliga rundor i skogen med en kompis. Hon hade en jättelugn o mysig gammal avlagd travare. Är ju en risk med allt man gör. Jag kan ju lika bra slå ikull på isen utanför just nu o skada mig o bebben värre så... Man kanske inte behöver rida den spralligaste kusen som man vet att man åker av ibland, men annars tror jag bara det är bra att fortsätta som vanligt bara lite lugnare. Låt kroppen bestämma, så länge det känns bra gör man det.
Re: Ingen alls som rider gravid??Jag har ganska nyligen upptäckt att jag är gravid. Rider ca 4-5 ggr i veckan (både träningar i ridhus och ute i skogen) och jag planerar att fortsätta rida så länge det känns bra. Tror man får känna efter vad som passar en själv, och många här inne verkar ju ha ridit långt in i graviditeten. Det känns hoppfullt
Re: Ingen alls som rider gravid??Jag rider fortfarande i v 30
Kommer fortsätta så länge jag kan, i slutet blir det kanske mest skritt. Det största problemet är hur man kommer av hästen utan att klämma magen
Re: Ingen alls som rider gravid??Nu har jag precis slutat rida, men fram till och med vecka 29 har jag varit ute ca två gånger i veckan. Klart man inte orkar lika mycket som vanligt, men det har allt blivit både lite trav och galopp på uteritterna
20 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|