Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

Ingen mens av Primolut Nor?

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Ingen mens av Primolut Nor?

Inläggav Villnuu 25 aug 2011, 07:48

Hej

Är det någon mer än jag som inte fått igång mensen av Primolut och isf hur gick ni vidare?

Tacksam för svar
Villnuu
Nykomling

Re: Ingen mens av Primolut Nor?

Inläggav Del-Carmen 25 aug 2011, 12:09

Hej!

Hur går det? Har du fått din mens än? Jag har inte ätit primolut Nor det jag har fått utskrivet var provera och jag fick mens efter 2 eller om det var 3 dagar. Om du inte har fått mensen vänta gärna lite till annars kan du ta kontakt med din läkare och höra vad du ska göra?

Jag har hört att en del som får tabletter för att sätta igång mensen inte fått mensen efter många dagar. Så det är lite olika från person till person.

Lycka till!
PCO 2011-06-21
3 MF i vecka 7 2009-01-27
4 MF i vecka 12 2009-07-15
Användarvisningsbild
Del-Carmen
Alltid online

Status: Förlovad

Inläggav Oxygen 08 sep 2011, 21:10

Villnuu, ja har pco...

Då ja i aug 2009 fick konstaterat va hja hade o varför ja efter 1.5 års försökande inte blivit gravid fick ja först primolut för att få en blödning o sen blev de pergo...

Mkt klydd på alla håll o kanter... o inga preparat fungerar "som vanligt" på mig.

Efter min 10 dagars kur med primon så när ja fortf inte fått blödningen efter 6 dgr så var jao lämnade blodprov på vad min kropp sysslade med... Dock fick ja blödningen 1-2 dgr efter de...

Hur har de gått för dig??
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Oxygen
Alltid online

Status: Förlovad med sambo, lycklig o MAMMA!!

Inläggav Villnuu 09 sep 2011, 06:55

Jag fick efter 7 dagar tror jag någonting som liknade en blödning och som varade 1 dag.
Började med pergotime och har varit på vul 2 gånger denna veckan men det visade ingenting=(
Känns inte som min kropp svarar så bra på tabletterna.
Ska ta blodprov nästa vecka för att se om jag haft någon ägglossning och sen blir det att testa dubbelkur till nästa gång.

Hur har det gått för dig nu?
Villnuu
Nykomling

Inläggav Oxygen 11 sep 2011, 10:40

Villnuu, Ahh de är så nedrans surt!! Min kropp gjorde precis likadant... kändes som den va totalt resistent mot alla piller i världen. Nu är de ju dock 2 år sedanja tog dessa då min son idag är 13.5 månad... ! Min son ja...

Så vasom hände för mig var att jag fick dubblad kur liksom du får sen o ägglossade då! Och blev gravid! Ja hade aldrig trott de efetr så lång tids kämpande o motgångar stup i kvarten!
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Oxygen
Alltid online

Status: Förlovad med sambo, lycklig o MAMMA!!

< Återgå till Svårt att bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm