-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ingen sexlust men vill:/ hjälp!!!
4 inlägg • Sida 1 av 1
Ingen sexlust men vill:/ hjälp!!!Nu är det 1 år sedan vår dotter föddes å jag har nollsexlust, får bara mindre å mindre lust känns de som. Började tappa sexlusten redan i början av graviditeten, pga av illamående, foglossningssmärta, hormoner å sånt.
Min sambo vill ju gärna ha sex, å frågar om jag vill minst 2 gånger i veckan. Blir bara illamående å får ångest när han föreslår sex eller gör några närmanden. Innan förlossningen brukade jag iallfall göra det skönt för hans skull, å ljög å sa att jag tyckte de va mysigt :/ tyckte oftast de känndes lite jobbigt. Men han "tjatar" ganska mycket, å är duktig på att ge mig dåligt "samvete" . Men han e ju väldigt gullig å mysig, å vill ju gärna göra det skönt för mig oxå. På snart 2 år har vi kanske haft sex 20-30 gånger. Jag skulle helst slippa ha sex, känner inget behov alls, ligger hellre å kollar på film å bara håller om varandra. Men för honom så måste en kyss leda till något mer typ. Vi kan aldrig sitta å kyssas i soffan bara. När vi väl haft sex så känns de oftast mysigt efter en stund, men ibland har jag svårt att slappna av å bara njuta. Ibland vill jag bara gråta, men lossas bara att de e mysigt. Känner mig väldigt pressad att ha sex och att vilja ha sex. Senaste tiden mår jag bara illa av att tänka på sex. Vårat sexliv har blivit en stress i mitt liv som gör att jag inte mår så bra. känns så jobbigt att han inte kan ta ett nej riktigt heller. är ju inte så att han skulle våldsföra sig på mig. men eftersom att han kan tjata å så, så gör jag saker fast att jag inte vill å tycker de känns jobbigt. Jag är bara 21 år och det gör att jag känner mig ännu mera pressad, känns som att man ska vara kåt å pigg å vilja ha sex. men känns som att jag är minst 3 gånger så gammal å vill bara dra något gammalt över mig Blir ju inte mer sugen på sex av att det bara är jag som sköter hemmet, tar hand om vår dotter mesta tiden. Men killar förstår väll inte att det är tusen gånger sexigare om han hänger tvätten å dammsugaren än nått annat. iallfall för mig. sånt gör att jag tappar lusten ännu mera, att han ALDRIG kan ta eget intiativ å typ dammsuga. Pratade faktist med honom för ca 1 vecka sedan. tog upp det när han frågade om jag ville mysa. sa att jag har dålig sexlust å så. förklarade att det inte hade med honom å göra, å det förstod han. sa att de har väll med trötthet å dåligt självförtronede å göra. å han fråga vad man kan göra åt de. sa att man kanske kan äta nån tablett eller så. men känndes inte bra när vi pratade, ville prata mera men han tyckte nog bara det känndes jobbigt. så vi somnade istället. Blev väldigt mycket, å väldigt rörigt. hoppas någon orkar läsa för behöver verkligen råd å hjälp
Re: Ingen sexlust men vill:/ hjälp!!!Hej...........
Såg att det va längesen du skrev, men e ny här o kunde inte låta bli att skriva nåt, konstigt att ingen svarat än..... Hoppas verkligen att det löst sig nu, men tyvärr e det ju inte ju alltid sånt löser sig av sig självt... Om ert problem kvarstår så måste ni ju bara prata om detta igen! Man får ju anta att killen din vill att din sexlust ska komma tbax o då borde han ju kunna stå ut med det obekväma i att prata om det med tanke på att det kanske kan bli bättre då! Har själv från o till haft liknade problem i livet, både före o efter mamma livet... Ibland kanske man bara bör försöka att inte göra det större än vad det är, (ju mer man tänker på det dessto värre blir det) men om det inte bara går över av sig självt vilket det faktiskt ofta gör (man måste bara acceptera o lyssna på sin kropp att i vissa perioder i livet vill man bara helt enkelt inte!) så finns det ju lite man kan göra. Till o börja med nämner du själv en möjlig källa till problemet, du är helt enkelt för trött efter att få ta för mycket ansvar för allt i hemmet, är din sambo mån om ert sexliv måste han försöka hjälpa till mer. Bestäm tillsammans områden i hemmet som skulle kunna vara hans att sköta. Han måste oxå bli bättre på att låta bli att pressa dig, självklart har han rätt att va "kåt" men bör lära sig att lugna sig lite, ibland får det kanske duga me sin egen hand. Du existerar ju faktiskt inte bara för hans nöjes skull! Du däremot måste lära dig lyssna på dig själv, att tvinga sig själv till att ställa upp blir inte bra!! En av flera följder kan bli att du utvecklar vestibulit, vilket kan innebära allt från att alltid få ont vid sex till att det faktiskt inte ens går att få in ett finger, slidan "krampar" ihop sig o blir stängd som en mussla. Hmm blev ett låååångt svar som kanske ändå är försent... men men kanske nån får nån nytta av det....
Re: Ingen sexlust men vill:/ hjälp!!!Hej SarahJ. Jag har inte sett din fråga förut då hade jag svarat snabbare jag också. Jag har nästan alltid haft problem med att jag inte vill ha sex och det är först nu senaste 1,5 året som jag har börjat vilja igen.
Det är ju så individuellt vad det beror på men i det jag kan läsa som du skrivit ser jag några saker som jag direkt ser kan vara ett problem. Dels tjatet och pressen som gör att du får dåligt samvete. Det blir en enorm press på dig som INTE hjälper er på något sätt. Dels att att han inte verkar vilja mysa utan att ha sex vilket ju kan göra att du drar dig undan för mys också för att det är jobbigt. Du tvingar dig själv att ha sex utan att du vill vilket absolut inte är bra. För varje gång du gör detta så trampar du på dig själv och din egen vilja och självkänsla och du gör dig själv fruktansvärt illa även om du inte tror det. Och det sista jag reagerar på är att du får ta allt ansvar för hem och barn. Jag har gått flera år i psykoterapi delvis pga att det här med den bristande sexlusten var så jobbig. Som jag tolkar din rubrik till inlägget så verkar du vara som jag var dvs man VILL verkligen vilja men lusten finns inte. Jag längtade efter att vilja ha sex och de få gånger jag faktiskt kände lust fick jag panik över att dne skulle försvinna igen. I min terapi fick jag lära mig att det handlade om så mycket mer. Det handlase om hur jag kännde mig behandlad och respekterad. T ex är det ju inte att respektera dig att låta dig sköta allt i hemmet. Att tjata för att få sex är inte heller att respektera dig. Det är ju så att om man är missnöjd med andra delar i förhållandet så är sexlusten ett av de första sakerna som kan försvinna hos kvinnor. Det är bra att ni försökt att prata om det. Detta kan vara jättesvåra saker att prata om och ofta kanske man inte förstår själv varför man inte vill, eller så gör man det. Jag tycker helt ärligt att ni ska försöka att få hjälp med att prata med någon. Antingen kan ni ringa kommunen och där kan man få parterapi alt så kan man ju gå privat men det är ju ganska dyrt. Det kan ju vara såå svårt för en kille att sätta sig in i hur och vad som är viktigt för en tjej (och tvärtom såklart). Jag blev som sagt var hjälpt av att gå i terapi själv och jag och min förra pojkvän förssökte gå i parterapi för att lösa problemen men för oss var det kört då vi efter 9 års förhållande inte klarade av att lösa problemen (vi är bästa vänner nu istället). Men med min nya pojkvän blev det såå stor skillnad pga terapin. Jag är så lycklig över att jag har sexlust igen och jag stressar inte längre upp mig när jag inte har lust under perioder utan accepterar att det är som det är. Ja det blev långt det här och det är omöjligt att förklara och försöka ge råd genom att skriva här men jag hoppas du kanske kan ha fått lite råd eller styrka att ta tag i det.
Re: Ingen sexlust men vill:/ hjälp!!!HEJ!
jag har samma problem som SArahj ...har inte haft sex efter bebisen komm (2 mån sedan)
4 inlägg • Sida 1 av 1
|