-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Inget körkort, hur gör man vid förlossningen
18 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Inget körkort, hur gör man vid förlossningenJag bor på mindre ort..
Så har inte koll på hur det är på större orter. Men man kan ju ta numret och testa dem först iaf! Annars tycker jag allt att ts ska försöka komma överens med en kompis att köra henne in!
Re: Inget körkort, hur gör man vid förlossningen.....om du är orolig så ta en sopsäck och en handuk med dig i bilen. Det gjorde jag
Re: Inget körkort, hur gör man vid förlossningenJag ringde min bm och frågade och hon sa att jag kunde ringa samres, som har hand om sjukresor och ersättningstaxi och dyl, eller ringa till taxibolag privat ifall det var för lång väntetid för sjukresan eftersom de ofta samlar ihop folk på sina turer. I värsta fall fick vi ringa ambulans precis som någon sa här, men det rekommenderade hon inte. Hon tyckte även att bussen var ett alternativ när de gick, men det börjar jag själv tvivla på, det tar 40-45 min med buss för oss in till resecentrum i stan sedan får man i så fall byta buss och åka en kvart- tjugo minuter till för att komma ut till sjukhuset. Tror inte man är så sugen på det när det väl gäller.
Re: Inget körkort, hur gör man vid förlossningenMen oj, jag har inte ens funderat på det där... Vi tänker ta taxi. Något annat alternativ har vi inte ens tänkt på. Mitt vatten har förvisso redan gått så jag har ju binda på mig hela tiden nu så det är ingen större risk att jag sölar ner i taxin på vägen till sjukhuset. Vi har bara 10 minuters resa (om vi får plats där vi önskar då). Har inte hört om taxibolag som inte kör gravida... Men det visar sig väl. I värsta fall får man väl ringa till farsgubben, han har ju också bil och bor 10 minuter härifrån. Typ.
Re: Inget körkort, hur gör man vid förlossningenså här kommer det enligt dagens schema se ut för oss
om allt flyter på som det ska vill säga så ni får inte ta det för nitiskt nu! vattnet går och jag ringer hundvakten som ska komma och bo hos oss nån vecka. han åker över 10 mil för att komma hit så inget får gå fort här inte!!! vi har inget BB i den staden jag bor i utan vi får åka till antingen linköping eller norrköping(förhoppningsvis linköping) vi ska, har förlossningsavdelningen sagt, ringa sjukrese taxin och under samråd med förlossnings klin, (läkare) åka dit när vi är redo (rena gissnings leken) vi betalar 50 kr dit för dom ca 5 mil vi åker och spenderar 1a natten tillsammans på avdelningen. Sambon får sova hos ett par kompisar under dom kommande dagarna då jag förväntas ligga minst 2 dagar efter förlossningen.*troligen längre* sen åker vi lika dant hem och betalar 50 kr då med.. men sen får man väl ta det för vad det är och för hur det blir då..
Re: Inget körkort, hur gör man vid förlossningendetta har ja med tänkt på hade ja inte vetat om sjukhustransport hade ja nog ringt 112 i all panik å åkt ambulans men nu har både ja å min kille körkort å många runt omkring med!
Re: Inget körkort, hur gör man vid förlossningenMinns att jag fick ett papper hem, från MVC eller efter förlossningsbesöket, med olika alternativt kring hur man tar sig till sjukhuset, vad parkering där kostar, var man kan parkera istället, taxi-priser, sjukresa etc. Men de varnade specifikt för att sjukresa kan innebära längre väntetid innan taxin kommer.
Vi bor hursomhelst 10min körtid från sjukhuset, så det är bara 120kr ändå, så det var inget spec att oroa sig för. Värre om man bor i glesbygd o går ekonomiskt jätte-back av att ta vanlig betal-taxi.
Re: Inget körkort, hur gör man vid förlossningenfunderar en del på detta!
jag tänkte först att man kan la köra själv? stanna till, ta en värk, å sen vidare? men nä, jag har nog ändrat den synen nu haha. sedan beror det ju helt på hur situationen kommer se ut. min pojkvän har inget körkort, jäkligt typiskt...
18 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|