Inköp- både stora och små

Här träffar du andra som blev föräldrar i augusti 2012! Dela med dig av dina erfarenheter och ta del av andras under bebisens första år i din föräldragrupp.

Re: Inköp- både stora och små

Inläggav mia85 21 mar 2012, 19:41

Ja det drar gärna iväg när det kommer till vagn.. Vi ska sälja vår Brio Happy som vi köpte när vi väntade Hampus. Superbra vagn! Kommer nog sakna den, men den är inte nödvändig längre.

Helst vill jag ut och köpa massa babykläder, men ska iväg på 3D/4D ul i mitten på maj så då väntar jag tills dess. Då kan jag köpa mer pojke/flicka och inte bara neutralt :)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
mia85
Alltid online

Status: Nybliven trebarnsmamma =)

Inläggav Saris88 18 apr 2012, 19:21

Har precis gett mig in i barnvagnsdjunglen. Och gud så svårt det. Har fastnat för Emmaljunga men kan tycka att det är väldigt stor. Behöver en stabil vagn då jag kommer gå mycket både på grus och asfalt. Och sen blir det mycket buss när sambon jobbar då han behöver bilen. ska åka och titta på vagn till helgen och förhoppningsvis kan vi bestämma vilken vagn vi ska ha. Vi har ju ingen stor bil iheller en volvo v40. Nån som har några bra tips inför barnvagnsköpet?? :)
Bild
BildBild
Saris88
Stammis

Bor: skåne
Status: Mamma till Alicia <3

Inläggav Mlii 18 apr 2012, 20:29

Ja vi är också inne i den här karusellen..
Vi har nog lyckats komma så långt att det står mellan två val, en brio happy eller emmaljungas citycross.. Någon som har erfarenhet?

Du hade varit nöjd med din happy Mia? Många som verkar vara det! Hade du luftdäck eller fasta? & vilket chassi hade ni?

Jag var helt inne på en happy till en början men efter att ha klämt och känt så gillar jag city crossen också.. Ett + till den är att både myggnät & regnskydd ingår..
Det är inte lätt det här!!!

Införskaffade mig ett par mamma byxor från H&M för 3 veckor sedan också, gryyyyymt skönt!! Dock sämst kvalité men det går ju att reklamera.. :?
Annars har jag inte köpt någonting än, vi tänkte gå igenom alla sparade grejer från då jag & min sambo var små innan vi börjar shoppa lös. Men dröjer nog inte länge innan det följer med en body eller två hem.. :)
Mlii
Nykomling

Inläggav mia85 09 maj 2012, 17:47

Japp äe jättenöjd med vår Brio happy :) vi har luftfria däck och teliskopchassi (har jag för mig att det heter).
Chassit gnisslar, men det är det enda "felet" den har. Ska nu försöka få den såld så den åker nog ut på Blocket ganska snart.

Ska snart åka ner till GeKås och shoppa det som behövs. Listan blev ganska lång trots att vi har två sen innan. Men nu är det mest smågrejer som behövs. Och ett bytt babygym, det vi har innan har blivit lite sunkigt efter två barn och alla katter.. Har tvättat det men det ser fortfarande lite småtråkigt ut. Hittade ett fint grönt på Ullaredsbloggen så det kommer nog bli ett sånt :)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
mia85
Alltid online

Inläggav Lina :) 19 maj 2012, 16:51

Nu har vi äntligen köpt vagn! Det blev en Crescent Trike som är en helt ny modell och passar oss perfekt. Den känns verkligen helrätt! Nu väntar bara den långa väntan tills vi ska hämta ut den i vecka 27.

Här är en länk till vagnen om någon är intresserad:
http://crescentbarnvagnar.se/ligg-och-k ... nar/trike/
Bild

Bild
Lina :)
Stammis

Status: Mamma till Edith, gravid med nummer två!

Inläggav Tubic 19 maj 2012, 19:41

Hej!

För er som inte hunnit köpa vagn än kan jag stark rekommendera Anna of scandinavia Copenhagen. Har vänner som har den och tänker själv köpa en sådan senare. Både ligg och sittdelen är vändbara så man kan ha dom åt båda hållen beroende på vad man känner för. Framhjulet kan man även låsa om man vill det och priset är ju toppen :D

http://webshop.annaofscandinavia.se/?category_id=2
Tubic
Stammis

BF: 121122
BIM: 120217

Inläggav mia85 19 maj 2012, 19:49

Fina vagnar :) inte helt olika den syskonvagn vi köpt :)

Snart blir det mer shopping. Åker till GeKås om ett två veckor. Kommer nog bli en del kul då det blir en flicka efter två pojkar :)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
mia85
Alltid online

Inläggav jenny1982 24 jun 2012, 20:30

Hur går det med inköpen, tjejer? Vi börjar nog ha allt nu, utan att egentligen ha köpt en endaste sak. Gåvor och utlånade saker har gjort att vi egentligen inte behöver punga ut med något när lillen kommer. :) Men i helgen blir det Ikea för att inhandla det lilla vi ändå behöver. En madrass till spjällsängen får det bli. Är det någon som har tips på hur tjock madrass man ska ta?
Bild
Användarvisningsbild
jenny1982
Alltid online

Inläggav sannaadolfsson 24 jun 2012, 21:37

Hallå! Läste om era barnvagnsfunderingar och jag måste bara tipsa om emmaljunga citycross, vi köpte den och har använt den flitigt i fyra månader, den är grym! Jag tyckte att den kändes stor och klumpig till en början men nu har jag vant mig vid den. Den är väldigt, stabil, lätt att lyfta och fälla ihop/upp. Jag går visserligen mest på grusvägar men är även i stan ibland ;)
sannaadolfsson
Stammis

BF: 120218

Inläggav mia85 25 jun 2012, 16:51

Vi börjar få ordning på det mesta med. Kläder, sängkläder, filtar mm i garderoben, blöjor på skötplatsen, nappflaskor i skåpet och vaggan är monterad. Bara en ny bil som saknas. :)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
mia85
Alltid online

FöregåendeNästa

< Återgå till Augustibarn 2012

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm