-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Insemination och förhoppningar.. någon i samma sitts?
28 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Insemination och förhoppningar.. någon i samma sitts?Hallå där ute!
Jag om min make försöker att ge vår underbara dotter på 3 år ett syskon vilket nu ca 1.5 år senare visades sig vara väldigt svårt. Vi har använt oss av ägglossningstest för att försöka pricka rätt tidpunkt vilket än så länge inte lett till något syskon. Nu vet jag dock att jag har en regelbunden mens vilket är positivt! Vi har kommit så långt i processen att vi var och inseminerade oss i fredags och då med min makes "tvättade" spermier. Nu börjar den hoppfulla väntan på ett plus om ca 12 dagar Finns DU där ute som genomgår samma sak och som också vill ha stöttning och uppmuntran så tveka inte och skriv. Vi kanske kan följas genom denna psykisk påfrestande tid?
Insemination och förhoppningar.. någon i samma sitts?
Tråkigt att man inte kan ändra sina felstavningar
Re: Insemination och förhoppningar.. någon i samma sitts?Hej Stellan!
Jag och min sambo fick hjälp för 10 månader sen med makesinsemination på Sophia hemmet. Nu sitter vi här med vår lilla underbara dotter Vi hade turen att lyckad på första försöket. Jag hade precis som du regelbunden äl och det var inget "fel" på min sambos simmare heller, men det ville sig ändå inte. All lycka till er
Re: Insemination och förhoppningar.. någon i samma sitts?
Tack! kul att det lyckades för er på första försöket Min make har bra spermier men för få så då tyckte vi att detta var ett bra första steg att gå. Nu hoppas jag att det går vägen!!!
Re: Insemination och förhoppningar.. någon i samma sitts?Usch, har idag "sjukdomskänsla" i kroppen. Känner mig febrig fast att jag inte har någon feber och igår hade jag kraftig frossa. Konstigt. Kan det bero på inseminationen tro?
Re: Insemination och förhoppningar.. någon i samma sitts?Kan uppdatera tråden med att det fortfarande inte har blivit något + på Stickan
Har nu börjat med pergotime för att se om det blir bättre och starkare ägglossning! Är någon i samma situation så kanske vi kan följas?
Re: Insemination och förhoppningar.. någon i samma sitts?hej!
Jag och min kille ska ocksa prova pa insemineringar. Vi star i ko for IVF, men blev rekomenderade att prova nagra insemineringar under tiden. Vi bor i Italien och darfor ar det laaang vantetid pa IVF..ca ett ar. Min sambos spermaprov visade bade for fa spermier och av dalig kvalitet..sa mina forhoppningar pa inseminationer ar nog inte sa hoga. Jag sitter just nu och vantar pa att jag ska fa mens..och sen den 5e dagen i cykeln ska jag borja knapra hormonpiller..det ar standard har att kvinnan tar hormoner Hoppas att vi kan foljas at, hade vart skont med lite stottning i processen
Re: Insemination och förhoppningar.. någon i samma sitts?
Hej, Absolut kan vi följas Förstår ert dilemma om din make även har dåliga spermier. Vi skulle nog också gå direkt på IVF om så var fallet. Vi har sedan innan jul provat med insemination i en ostimulerad cykel men det funkade ej. Var i samband med detta på en äggledarröntgen och efter det tycker jag att min mens blev oregelbunden konstigt nog. Började med hormoner efter detta, Progesteron. Jag trodde att jag skulle bli ett monster eftersom jag alltid har blivit galen av p-piller. Kan tala om att jag har mått fruktansvärt bra på hormoner, kännt mig glad. Kanske är jag låghormonare? Trodde efter senaste inseminationen att jag blivit gravid men lyckan var kortvarig då jag gick och tog blodprov som visade att så inte var fallet. Fick då sluta med progesteronet för att mensen skulle komma, och det gjorde den i mängder. Massa klumpar kom också så jag tror att jag fick ett tidigt mf. Och nu är jag inne på min senaste omgång, tar nu pergotime som är en tablett som ska få fler äggblåsor att mogna. Sista tabletten i morgon sedan vul på måndag för att se när det blir dags för insemination. Hoppas att denna ägglossning blir riktigt bra! Ja, det var en liten sammanfattning av vad som har hänt sedan årsskiftet!
Re: Insemination och förhoppningar.. någon i samma sitts?Vad trakigt om ni lyckades bli gravida, men fick missfall! men samtidigt maste det vara skont isf att veta att ni kan bli gravida tillsammans..om man ska forsoka hitta nagot litet positivt i det..
Jag har borjat knapra en tablett som heter Clomid - vilken jag antar fungerar precis som pergotime. Det ar ett syntetiskt estrogen som hjalper till att fa aggblasor att vaxa. Vad skont for dig att du mar sa bra av att ta hormonerna. Far jag fraga varfor du fick ta progesteron? Ska det pa nagot satt framkalla agglossningen? Jag ar radd for att fa konstiga reaktioner av dessa, under det dryga aret vi har forsokt sa har min mens alltid kommit nar den ska..och darfor ar jag radd att jag ska bli overstimulerad..eller nat annat otackt. Jag ska pa mitt forsta ultraljud pa torsdag. ska bli lite spannande
28 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|