-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Inskrivning
8 inlägg • Sida 1 av 1
InskrivningHar nyss fått reda på att vi väntar en liten.
![]() ![]() ma, okt -10 (v13)
Re: InskrivningÅh, vad spännande. Vi plussade igår!
![]()
Re: InskrivningÄr ungefär lika långt gången som du, 4+5
Re: InskrivningFortuna, grattis till ditt plus!
Jag har för mig att MVC brukar skicka hem lite information när man bokat tid för sitt inskrivningsbesök. Det brukar innehålla lite vad man ska tänka på när det gäller kosten osv. Du behöver inte förbereda dig nåt speciellt inför första besöket vad jag kan komma ihåg. Det är bara vid tidiga ultraljud som det är extra viktigt att inte kissa direkt innan undersökningen.
Re: InskrivningGrattis fortuna å Gladis
Ni har en underbar tid framför er. fortuna: På inskrivningen så brukar bm fråga om sjukdoms historik inom familjen och sånt. Ni får även broschyrer om va som är viktigt att tänka på, som vad du kan äta. Sen fick jag en om ultraljud. Pratar lite i allmänhet om va som väntar. Det är helt olika från bm till bm va dem säger. Det är inte förrän besöket efter som du ska lämna urinprov å då får du ta ett hemma med morgon urin. Sen tar dem ett blod prov på lab sen. Så är det här i alla fall. Men som sagt, det är olika från mvc till mvc. Lycka till med allt
Re: Inskrivningprecis, det är olika från mvc till mvc..För mig har min bm alltid tagit urinprov så att tömma blåsan precis innan är inte alltid en hit
Re: InskrivningJag fick tid för inskrivning i v 10. Men i v 7 ska jag på ett info-samtal då jag tror att hon kommer att informera om rökning, alkohol mm.
Det jag tycker är så svårt är sjukdomshistoriken. Jag vill vänta till v 12 med att berätta för päronen, men jag kan ju inte påstå att jag har koll på familjens sjukdomshistoria. Hur gör ni??
Re: InskrivningNu har vi varit på inskrivning och allt gick bra. De tog lite prover och vi fick med oss lite papper/böcker hem. Tack till er som svarat! =)
8 inlägg • Sida 1 av 1
|