-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Inte nu igen...
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Inte nu igen...Sitter och håller tummar och tår att jag inte ska behöva gå igenom ett missfall igen.
Hade precis börjat slappna av lite den här graviditeten och började känna att allt skulle gå vägen. Sen efter vi hade sex i fredags fick jag en pytteliten blödning efter (Lite blod i en flytning) och efter det har jag haft konstant värk i nedre delen av magen. Det var precis såhär mitt MA startade, först en pytteblödning, sen massa värk och därefter började jag blöda. Det har inte kommit mer blod men jag har väldigt ont men det går att stå ut, bara det att det gör mig och sambon galet oroliga! Ringde sjukrådgivningen, hon tyckte jag skulle avvakta men åka in till gynakuten om jag fick riktigt ont även fast det inte kom mer blod... Usch, ska man inte bara få njuta av att vara gravid!? Jag gjorde ett VUL i v. 8+0 (den 27/12) och då mådde lill-plutten bra. Hoppas att allt går vägen... Behövde nog mest bara skriva av mig!
Re: Inte nu igen...Hoppas att allt är bra!!!
Jag har blött och haft ont upp till 7-10 dagar efter sex. Runt v 9 som du är nu var ju supernervös för minsta lilla onda eller blödning. Jag tom ringde in till BM nån gång, men när jag lugnade ner mig så lugnade kroppen också ner sig.
Re: Inte nu igen...Ja, man blir ju extra nojig när man redan varit med om ett missfall innan.
Förknippar verkligen den här smärtan med att något är fel. Jag har till och från hela tiden haft värk men aldrig ihållande såhär länge. Men skönt att höra att du haft ont så länge efter sex utan att det var någon fara!
Re: Inte nu igen...Mjo, jag var sjåpig ända upp till för ca 2 veckor sen. Det tog nån vecka efter RUL-besöket och sen var jag äntligen lugn. Men det var en halv graviditet i oro efter både mf och ma...
Nu vet jag att bäbisen mår bra och tänker inte lika mkt på om jag har ont och blöder. Man är ju onekligen öm både lite här och där dagarna igenom tycker jag...
Re: Inte nu igen...Det förstår jag med 3 missfall i bagaget.
Jag vet ju ändå att jag kan få barn eftersom har en son här hemma. Skönt att du äntligen kan börja slappna av och njuta av tiden fram till förlossningen. Det är ju så det ska va
Re: Inte nu igen...Hej.
Jag förstår att du oroar dig. Men samtidigt så kan du ju tänka på att man får extra kännsliga slemhinnor när man är gravid som gör att man lättare blöder under eller efter sex och att smärtan kan bero på att livmodern växer typ "växtvärk". Är du jätte orolig så kan du ju be om att få göra ett extra vul/ul för att se så att allt står rätt till. Hoppas allt går vägen och kram på dig.
Re: Inte nu igen...Jag har också haft lite ont efter sex, men inte ont ont, utan mer molvärk... Jag läste nånstans att livmodern kan få ofrivilliga(?) små sammandragningar av njutningen och dessa kan göra ont... Men mitt har släppt ganska omgående. Däremot så vet jag via gynkoll att jag är väldigt lättblödlig så efter det uttalandet så är jag inte lika rädd när det kommer lite rosa/blodblandat...
Hoppas att det går över!! Kram kram!!!
Re: Inte nu igen...Hej allihopa!
Tack för era svar. Jag fick bara mer och mer ont under dagen och till slut åkte vi in till SÖS gynakut. Vi fick vänta i ca 2 timmar men det var det värt när vi fick se lill-plutten sprattla och vifta runt. Allt var bra! Jag hade fortfarande en liten blödning från livmodertappen men det var ingen fara alls. De tog ett cellprov för säkerhetskull också. Smärtorna kunde de inte riktigt svara på varför jag hade, borde släppa! Jag har fortfarande ont men nu känns det helt plötsligt helt ok när man vet att allt är bra med lillen!!!
Re: Inte nu igen...Åh va skönt att ni fick komma in och att allt såg bra ut.
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|