Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Inte råd med det allra finaste men idag grät jag lyckotårar

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Re: Inte råd med det allra finaste men idag grät jag lyckotårar

Inläggav RavenRoxx 13 sep 2011, 09:13

Mycket fint skrivet Godishanna! Blev nästan lite tårögd jag med!
Började tänka på när jag får en bebis, barnet kommer få ärva mina gamla bebiskläder, dennes systrars gamla kläder, spjälsäng, leksaker m.m. Det enda vi inte har i bebisväg är väl en bilbarnstol. Och den lär nog köpas på blocket, min sambo hittar alltid massa klipp där, haha!

Samma sak i vårt hushåll, NÄSTAN det enda som inte är begagnat, är våra kläder! Möbler och allt sånt är fina billiga klipp från blocket!

Huvudsaken är ju att sakerna fortfarande fyller sin funktion! Och man kan ju alltid måla om vissa möbler om man tycker att de är lite fula, då blir den ju ny :D

Pengar är inte allt!
RavenRoxx
Stammis

BF: 120514
BIM: 110909
Status: Gift, plastmamma och gravid

Inläggav Fru Stark 15 jan 2012, 14:09

Fin tråd, oavsett om vi har råd eller inte är det väl en fin gåva till våra barn om vi kan använda så mycket begagnat som möjligt så vi inte tär på jorden som deras barn sen ska ärva mer än nödvändigt.

Du verkar vara en underbart fin och uppfinningsrik mamma Godishanna!
[url=http://lilypie.com]Bild[/url
Bild
Fru Stark
Alltid online

Inläggav Anneh 24 jan 2012, 18:49

Fint!
Anneh
Stammis

Inläggav FruSundström 24 jan 2012, 21:11

Vet du vad, vi har inte heller råd. Nästan allt som står & väntar på att vår son ska titta ut är lånat, begagnat eller köpt på rea. & det duger minst lika bra! Man vill ju ge sina barn det bästa, & jag tror alla gånger att det är massa kärlek, sunt förnuft, vettiga värderingar samt förmågan att känna tacksamhet.
De små sakerna betyder så mycket mer om det inte är vardagsmat. & det blir så mycket roligare de gånger man känner att man faktiskt har råd att skämma bort lite.
Skönt att veta att vi inte är de enda!
Bild
Användarvisningsbild
FruSundström
Nykomling

Inläggav L8i 24 jan 2012, 21:33

När vi väntade sonen köpte vi det mesta nytt och många av sakerna var ganska dyra. Väldigt onödigt har jag upptäckt så här i efterhand, vad ska en 2-månaders med en ny babysitter till, han kommer ändå spy ner den, likadant med babygym och liknande. Vår vagn var sprillans ny och svindyr också helt onödigt.
Denna gången ska jag köpa begagnad sitter, lillebror får ärva storebrors bilstol, vi ska köpa en lite billigare syskonvagn och leta efter spjälsäng på blocket. Ett barn bryr sig som sagt inte om materiella ting utan om kärlek och omsorg. Jag är glad att jag upptäckt det nu! :)
BildBild

Bild
L8i
Alltid online

BF: 120602
Status: Gravid med nr 2 :)

Inläggav hallon75 24 jan 2012, 22:33

Ditt barn får det absolut viktigaste - gränslös kärlek! Det är det enda som betyder något och det han kommer att ta med sig i livet! Tid och kärlek är det bästa man kan ge sina barn.

Väldigt fint skrivet!
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

Status: Tredje gången gillt i syskonförsöken..?

Inläggav Catta2 25 jan 2012, 08:32

Jättefint skrivet! Vi har valt att jag är hemma med barnen o sambon jobbar, barnen är idag 8år och 11 år (försöker att få ett 3:e ;) . Vi har aldrig åkt på någon utlands semester, inte nyaste bilen tex. Tycker att så mycket annat är mer värt än pengar. Sen som någon skrev en liten bebis bryr sig inte om att det är begagnat eller nyaste märket. Bättre att lägga pengarna sen när dom är äldre. Men sen när dom är äldre så är det inte säkert att dyra presenter är mest roligast. När den yngsta fyllde 6 år så fick han massor av dyra presenter av hans farmor, mina föräldrar har inte så jätte bra ställt så han fick en prutt kudde och något mer. Det som var roligaste var inte dom dyra presenterna utan pruttkudden för en 50 kr :P
Catta2
Stammis

Inläggav 67d 25 jan 2012, 20:47

Har bara läst första inlägget!

Jätte fint skrivet och tänkvärda ord! :D
BildBild

BildBild
67d
Alltid online

Status: Mamma till 2 pojkar, Oliver och Theo

Föregående

< Återgå till Min bebis föräldragrupper

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm