-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
IVF Göteborg
7 inlägg • Sida 1 av 1
IVF GöteborgHej,
Jag är 24 år och min sambo 27 och vi är ofrivilligt barnlösa. Vi kommer att genomgå utredning i september och antagligen blir det IVF då inte pergotime fungerar. Jag undrar om det är någon som genomgått IVF behandling på Sahlgrenska eller någon annan stans i Göteborg. Tacksam för svar
Re: IVF GöteborgHej, hur länge hade ni försökt innan ni fick diagnosen?
Re: IVF GöteborgSå här ligger det till. Jag har alltid haft problem med min mens, har inte fått någon utan hjälp av p-piller. Jag slutade med p-piller i oktober -09 och har sedan dess inte fått min mens. Jag gick till läkaren i Mars -10 och hr där fått provera och pergotime, men inget har hjälpt. Jag vet vad det är för fel men jag har inget namn på det. I september så ska vi på utredning tillsammans och antagligen inleda IVF.
Re: IVF GöteborgJag har gjort ivf på Sahlgrenska
Re: IVF GöteborgVad härligt att höra. Jag hoppas det går bra för mig där. Skönt att det inte är så himla lång väntetid. Kommer få en remiss dit av kvinnokliniken där jag gått hela våren.
Re: IVF GöteborgHej! Jag o min sambo är oförklarigt barnlösa. Har försökt i över två år nu med ett missfall i bagaget. Om inget händer nu under sommaren blir det ivf i göteborg till hösten. Var på nybesök i maj så jag har alla recept. Hoppas ju förståss att jag inte behöver lösa ut dessa mediciner men skönt ändå att man kan få hjälp.
Re: IVF GöteborgJag gjorde provrörsbefruktning den 17/6 och fick ett posetivt grav test den 5/7
Började blöda lite smått nån vecka efter det posetiva grav testet! Åkte in till sahlgrenska där dom konstaterade att det såg bra ut men hade ingen förklaring på varför jag blödde. Blödningarna blev kraftigare å kraftigare.. 3 dagar senare åkte jag in igen. Då konstaterade dom att jag var på väg att få missfall! Så nu sitter man här igen.. Väntar på den 5/8 då jag skulle haft mitt första ultraljud. Så då får jag träffa min läkare igen! komma överens om en ny tid. Jag måste ju så klart börja om från början med allt. Spraya sen ta sprutor, och hoppas på att dom får ut lika många om inte mer ägg än dom fick sist. Denna gången befrukade dom 3 st.. Va dom gjorde med dom andra 2 som blev över har jag ingen aning om.! Men dom frös inte in dom iaf! Är så ledsen för det! Det skulle dom gjort! Men dom sa att " Det behövdes inte" tack för det! Hoppas det kommer gå bra för all er som kämpar fortfarande
7 inlägg • Sida 1 av 1
|