-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
järntabletter?
10 inlägg • Sida 1 av 1
järntabletter?hej!
undrar vilka järntabletter som är bra att ta och vid vilken vecka ni har börjat ta dom? är i vecka 20+6 och börjar igen bli väääldigt trött som i början av graviditeten...misstänker järnbrist. kram! fia
Re: järntabletter?Niferex är tydligen dom järntabletterna som barnmorskor brukar rekommendera,har själv ätit dom ett tag och jag tycker dom är riktigt bra!
Re: järntabletter?Åt också niferex men blev hård i magen av att ta dem varje dag
Re: järntabletter?Jag åt Duroferon under min graviditet (fick dom från vecka 17 ungefär), fick kombinera med sk granulater (fibertillskott) för att kunna göra en nummer tvåa varje dag
Re: järntabletter?Jag äter duroferon.Åt Niferex först men märkte att jag fick klåda av dem.
Kunde inte sova om nätterna redigt för det börjáde klia på händer och fötter.Symtomen började nån dag efter jag hade börjat med Niferex. Duroferon funkar bra för mig.
Re: järntabletter?Det som är bra med Niferex är att de även innehåller C-vitamin, vilket är bra för det hjälper kroppen att tillgodogöra sig järnet bättre.
Jag blev piggare och min spänningshuvudvärk blev något bättre men magen är lite hit och dit...Det är antingen jättetrögt eller totalt tvärtom Hmmm klåda känner jag ibland och hade hemsk klåda i slutet av min förra graviditet på mage, fotsulor och handflator men visste inte att det kunde bero på järntabletterna. Min bm då sa att det var hormonellt....
Re: järntabletter?Tack för era råd! Jag har nu gått på niferex i 3 dagar. Min mage slutade faktiskt vara så hård som den varit under graviditeten, men redan första dagen på kvällen så fick jag huvudvärk och har fått dessa 3 dagar..ngn mer som fått huvudvärk av dom??
Re: järntabletter?jag har ätit niferex men blev typ "magsjuk" av dom och sov en hel dag efteråt
Har hört att blursaft ska vara bra nån som testat?
Re: järntabletter?Jag drack blutsaft under min grav. Och efter förlossningen hade jag blidvärde på 148. Det enda som jag kan tänka på är att det smakar lite konstigt så om man har illa mående så kanske det inte är så bra. Men det har kommit i tablettform nu såg jag så det blir nog dom den har gången.
10 inlägg • Sida 1 av 1
|