Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Jävla skit :(

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Re: Jävla skit :(

Inläggav bom sicka bom 22 okt 2010, 09:55

Idag har jag inte set röken av något rosa, men det har ju kommit och gått under några dar nu. När jag ringde igår så tyckte hon jag skulle ringa om det fortsatta blöda. Grejen är ju den att det inte blöder, men när jag kissat så är det rosa på pappret, det är ganska stort område på pappret men mycket svagt rosa. Är man snabb kan man liksom missa det. Men jag ser det ju eftersom jag kollar..
En annan sak jag märkt, kände de när jag inte kunde sova inatt, är att det känns kallt vid/i tjejmagen, inte ilande precis, men kallt, kan inte förklara känslan riktigt..det är också en ny känsla.
Bild
bom sicka bom
Stammis

Status: mamma, sambo

Inläggav memmie 22 okt 2010, 10:15

Håller tummarna bom sicka bom!! Brukar man inte säga att rosa blödningar oftast är ofarliga och att det är när de är mer blodiga som man ska vara mer orollig?? men som många skrivit här innan kan man ju blöda och ändå få en underbar liten bebis!! Hoppas att det har slutat helt nu då eftersom du inte sett ngt idag!! Tänker på dig!
Kram
BildMake a pregnancy ticker

mf - v5, april 2010
mf - v5, maj 2010
mf - v9, November 2010
Användarvisningsbild
memmie
Alltid online

Status: 1+1=3

Inläggav stajners 22 okt 2010, 20:19

Man kan ju som sagt blöda periodvis under hela graviditeten så jag hoppas att det är så precis i början för dej. Tyvärr kan man inte göra annat än att avvakta. Nu ser de ju inget direkt på ett VUL heller eftersom det är så tidigt. Hoppas det går vägen!
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav förstagångare 24 okt 2010, 16:33

stajners skrev:Man kan ju som sagt blöda periodvis under hela graviditeten så jag hoppas att det är så precis i början för dej. Tyvärr kan man inte göra annat än att avvakta. Nu ser de ju inget direkt på ett VUL heller eftersom det är så tidigt. Hoppas det går vägen!

Jo, man kan se vart blödningen kommer ifrån redan såhär tidigt på VUL. En väninna gjorde VUL i vecka 5 pga blödningar, och där kunde de se att blödningen kom från livmodern.
Hoppas allt slutar lyckligt
Bild
MA 7+5
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav Madde O 24 okt 2010, 16:35

förstagångare skrev:
stajners skrev:Man kan ju som sagt blöda periodvis under hela graviditeten så jag hoppas att det är så precis i början för dej. Tyvärr kan man inte göra annat än att avvakta. Nu ser de ju inget direkt på ett VUL heller eftersom det är så tidigt. Hoppas det går vägen!

Jo, man kan se vart blödningen kommer ifrån redan såhär tidigt på VUL. En väninna gjorde VUL i vecka 5 pga blödningar, och där kunde de se att blödningen kom från livmodern.

Förlåt om jag lägger mig i, men jag tror att Stajners menade att man inte kan se bebisen och/eller hjärtslagen i vecka 5. Vart blödningen kommer ifrån kan de säkert se/hitta! =)
Bild

MF v. 7+4, 12/5-2010
Madde O
Alltid online

BF: 110411
Status: Gravid!!

Inläggav förstagångare 24 okt 2010, 16:56

Madde O skrev:
förstagångare skrev:

Förlåt om jag lägger mig i, men jag tror att Stajners menade att man inte kan se bebisen och/eller hjärtslagen i vecka 5. Vart blödningen kommer ifrån kan de säkert se/hitta! =)

Ja kanske det var det hon menade :). Stod bara om blödning så tänkte inte på att hon menade något annat. Lägg dig i allt du vill, skulle vara ett tråkigt forum om folk inte svarade på inlägg :wink:
Bild
MA 7+5
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav Madde O 24 okt 2010, 17:12

Hihi, det är sant det! :D
Bild

MF v. 7+4, 12/5-2010
Madde O
Alltid online

BF: 110411
Status: Gravid!!

Inläggav stajners 28 okt 2010, 21:22

Ja, det var det jag menade. Att man inte kan se om fostret lever eller inte så pass tidigt och att man då blir mer orolig istället om man gör ett VUL då.

Hur går det TS?
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Föregående

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm