Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Jag är gravid :) v 5

Diskutera graviditeten med andra som också har beräknat förlossningsdatum i oktober!

Re: Jag är gravid :) v 5

Inläggav Prickigt 07 feb 2012, 21:16

Sofie..jag har lite ömma bröst, men inte mer än vanligt inför mens. Det är väl mest det. Skulle vilja ha lite mer känningar så man vet att allt är som de ska. Du/ni då?

Jag satt o följde veckovis på gravid.se där de visar bilder på bäbisen i magen, när jag kom till v 40 fick jag lite smått panik. Tänk att den store/stora ska lyckas komma ut. Jisses..vad har vi gett oss in på =)
Prickigt
Stammis

Status: Förväntansfull blivande mamma

Inläggav SofieOlin 07 feb 2012, 21:49

Jag har nog ganska mycket känningar egentligen. Har börjat få lite smått ömma bröst, men inte jättemycket, brukar inte ha det alls inför mens heller så det är nytt. Däremot har jag "växtvärk" i tjejmagen och mår smått illa när jag ätit.. Trött och kissnödig men vet inte om det direkt är så mycket mer än vanligt :)

Ja, vad har vi gett oss in på? :) Vet inte riktigt om jag vågar kolla hur stor bebisen är då än! Haha..
SofieOlin
Nykomling

BIM: 050112
Status: Äntligen gravid!

Inläggav Ida i Hult 07 feb 2012, 22:14

Jag har varit gravid förut men då slutade det i missfall. Mådde inget illa då och mår inte illa nu heller. Hoppas på att det inte betyder något.
Har haft lite som mensvärk nu ikväll men har för mig att jag hade det sist också utan att det betyddenågot speciellt. Är väl så när allt ska växa och ändra plats där inne. Vore lustigt om man inte kände något över huvud taget.

Det här med hjärtljuden har jag fått för mig att man kan höra tidigast v. 7 eftersom hjärtat utvecklas v.6 så skulle vilja komma till BM och göra ett VUL eller om det går att bara lyssna utan själva UL. Jag vet inte om de tillåter det heller men jag vill göra KUB-testet så de kanske vill göra ett VUL ändå för att se till att det inte blir för sent för det. Får väl ljuga lite och säga att jag inte vet riktigt när jag hade min senaste mens.

Är väldigt orolig över att kanske få MF igen, fick det v. 14 sist så jag kommer nog inte känna mig lugn förrän ungen är ute. :roll:

Jag tror nog inte att en graviditet är en dans på rosor men jag hoppas på att det i alla fall är värt det. :)
Ida i Hult
Alltid online

BF: 121013
Bor: Motala
Status: sambo och gravid

Inläggav Prickigt 08 feb 2012, 18:43

Ida:
Det måste varit tufft att få missfall. Jag är rädd för det med men man kan väl inte göra så värst mkt åt det sålänge man sköter sin del. Jag håller tummarna för att du, jag, Sofi kommer må bra och att allt går bra...=) Jag var hos barnmorskan idag, känns jättekonstigt. Började nästan grina då o då för allt kändes så konstigt...
Prickigt
Stammis

Inläggav Monsie 08 feb 2012, 22:07

Hej! Jag är i vecka sex, beräknat bf den 5e oktober :) Det blir mitt andra barn, mitt första föddes 13e mars -09. Så snart dags för treårskalas :D jag hade ett väldigt tidigt missfall veckan innan jul, så det känns jätteroligt att det tog sig så pass fort igen! Jag har redan fått en riktig kula, vilket troligtvis beror på att jag varit gravid förut, eller så är det två därinne :wink:

Jag har inte överdrivet många symptom än så länge, ömma bröst, växtvärk, törstig och kissnödig ofta. Lite foglossning som dock bara känns på kvällarna. Jämfört med början på min förra graviditet mår jag som en prinsessa :)
Monsie
Stammis

Bor: Skutskär
Status: Mamma till Alvin

Inläggav Ida i Hult 11 feb 2012, 09:44

Min mage är plufsig, längtar efter en riktig kula istället. Vill att det ska synas att jag är gravid istället för att se ut som att jag har tryckt i mig alldeles för mycket godis. :wink:
Ida i Hult
Alltid online

Inläggav Esca 11 feb 2012, 16:03

Vad kul att det är så många som föls åt :) Grattis till alla plus !
Esca
Stammis

Bor: Stockholm

Inläggav Prickigt 11 feb 2012, 16:53

Ida, syns de på magen redan? Jag är ju oxå pluffsig men de är nog sen innan jag blev gravid =). Jag längtar oxå efter en liten kula...då blir de mer på riktigt. Har börjat känna av lite i magen nu, liknande "ilningar" eller vad jag ska kalla de. Bowlade igår o kände då att de spände lite i magen. Inget illamående än dock.

Esca: Ja visst är vi lyckligt lottade, roligt att följas under vår tid till å bli mammor..=)
Prickigt
Stammis

Inläggav Ida i Hult 11 feb 2012, 17:06

Jag märkte direkt att mina byxor blev mer åtsittande än vad de brukar vara. Magen var ganska platt men nu är den inte riktigt så platt längre. Vet att det bara är p.g.a. gaser och sånt kul som den har blivit större, men kan ju i alla fall fantisera över att bebisen växer och tar plats. :)
Ida i Hult
Alltid online

Inläggav PiperH 12 feb 2012, 10:37

Hej tjejer!
Grattis till era plus! :lol:

Försöker samla ihop alla härliga blivande oktobermammor lite. Som det är nu är det ett stort antal trådar aktiva för oktobermammorna och det kändes svårt att både hitta och välja en tråd som "alla" är aktiva i :oops:
Jag tog mig därför friheten att skapa tråden "Oktobermammorna 2012" och hoppas alla ni fina vill hänga där med oss :lol: Namnet gör den ju enkel att hitta för alla nykomlingar och förhoppningsvis kommer alla oktobermammor hänga där samlade och diskutera/snacka :lol:

Självklart gör alla som de själva vill förstås, men tänkte bara tipsa om att tråden finns :)

Ha det gott allihop, hoppas på att få dela den här fantastiska resan med er allihop 8)

Kramen
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

Status: Mamma till finaste Emil

FöregåendeNästa

< Återgå till BF - Oktober

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm