-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Jag är gravid :) v 5Jag är gravid :) v 5I veckan gjorde jag två gravtest och båda visade att jag var gravid. Vi har planerat detta länge och det gick på första försöket med hjälp av ägglossningstest. Jag borde vara i v 5 om man räknar från senaste mens. Känns så overkligt och jag vågar inte riktigt vara glad för jag är rädd att ngt ska hända. Önskar prata med er som är i ungefär samma vecka så kanske vi kan följas åt...=)
Re: Jag är gravid :) v 5STORT grattis!! Underbart när det fäster så snabbt tycker jag. Det finns BF grupper som du hittar på fliken graviditet och under "Vänta barn- medlemsgrupper" där hittar du din BF månad och andra lika långt gågna som dig. Bara ett tips, kul att kunna följas hela graviditeten liksom
Lycka till! Kramar S
Re: Jag är gravid :) v 5Hej och stort grattis till dig!
Jag vet inte säkert vilken vecka jag är i utan inväntar UL på sjukhuset. Men jag ska vara någonstans mellan vecka 6-7 så jag följer dig gärna. Är det första barnet?
Re: Jag är gravid :) v 5Ja de är första barnet, samma för dig? Hade varit roligt att följas..=) Har du varit på BVC ännu? Jag ska ringa imorgon tänkte jag. Verkar vara lite olika hur snabbt man får komma dit?
Re: Jag är gravid :) v 5Ja det är samma här, första barnet.
Har inte gjort något speciellt besök hos MVC förutom ett där de skickat remiss till sjukhuset för UL. Har jätte oregelbunden mens så jag har ingen aning om vilken vecka jag är i. Så jag hoppas få besöka sjukhuset i kommande vecka. Sedan har jag tid hos BM den 21:e Bor du i Stockholmstrakten? Några särskilda symptom
Re: Jag är gravid :) v 5Antar att du bor i sthlms- området, tyvärr bor jag inte där, bor utanför Borås. Tycker det är jobbigt att gå o vänta på att se att det verkligen är sant, att man är gravid. Hur gammal är du? Jag är 29, fyller 30 i maj.
Re: Jag är gravid :) v 5Glömde svara om symptom. Jag har lite ömma bröst, liknande inna jag ska ha mens. Sen får jag får mig att jag mått illa mitt på dagen vid ca två tillfällen men vet inte om det beror på graviditeten. Känns tidigt. Annars känner jag inget speciell, själv?
Re: Jag är gravid :) v 5Det stämmer, jag bor i Stockholm. Jag är 22 så det här är super spännande
Precis som du så har jag oroat ihjäl mig och tyckt att det är super jobbigt att inte få graviditeten bekräftat och man börjar undra om man är gravid eller inte. Min oro har resulterat i sex graviditetstest. Lagom onödigt eller hur?! Men som alla säger så måste man försöka att njuta och inte tänka på det så mycket (Jätte svårt jag vet) . Och för mig som har noll tålamod i vanliga fall så är det riktigt jobbigt. Men jag antar att det hör till Jag pratar mycket med min storasyster om det som är mamma till en treårig pojke. Jag förklarade att jag aldrig kommer klara av att vara gravid i nio månader om jag ska vara såhär orolig hela tiden och hon bara skrattade åt mig. "Att vara orolig under graviditeten är ingenting emot när barnet är fött, då är man orolig för allt". Och hon har säkert rätt Jag har inte haft mycket symptom. Extremt ömmande bröst men det börjar lägga sig lite, har dock varit lite illamående på kvällarna men annars ingenting Och du hade inte ringt BM ännu?
Re: Jag är gravid :) v 5Jag har tagit 4 test totalt. Det första var neg, men jag visste att det var lite för tidigt, sen har resterande tre varit positiva
Jag har inte berättat för ngn ännu om detta. Jag ska prata med en kompis som ska ha om några veckor, hon bor inte i samma stad så de finns ingen risk att de kommer ut av misstag om man säger så. Sen vill jag nog hålla de för oss själva ett tag tills vi vet att det är som de ska. Tänk vad galet att (om allt går som de ska) så kommer vi bli mammor i höst...=) känns overkligt..
Re: Jag är gravid :) v 5Bruna flytningar är ganska vanligt har jag förstått, särskilt under den tid då mensen egentligen skulle ha kommit. Själv har jag inte haft några men varje graviditet är ju unik
Min sambo och jag valde att berätta direkt för den närmsta familjen. Dels för att vi inte kunde vara tysta men också för att det kan vara skönt att de vet om ifall det skulle gå fel. Jag har nog inte riktigt begripit det ännu, att jag faktiskt blir mamma om allt går rätt till. Men och andra sidan så tror jag inte att jag kommer att tro det förrän jag ser det lilla knytet Ett tips är att inte läsa allt för mycket på alla forum. Särskilt inte om symptom och missfall. Jag gjorde det den första veckan och höll på att dö av oro när man läste alla hemska historier om missfall och så vidare. Tips på sidor som är bra att läsa enligt mig: http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid/ http://www.1177.se/Stockholm/Tema/Gravid/ Har du köpt och börjat äta Folsyra
|