-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Jag blöder
19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Så bra
Ska hålla tummar o tår Jag ska dit på tisdag... så håll tummarna för mig då Både roligt o nervöst Ska det funka en fjärde gång liksom ... Kramis
en fråga bara, ska du göra ett ultraljud så tidigt? är det för att du haft några komplikationer eller gör de bara det så tidigt där du bor? själv får jag vänta till vecka 18 innan jag får se bebben....
hoppas verkligen att det går bra för dig och att bebben är frisk. Håller tummarna!
Poffie
Jag bor i Linköping och här gör vi UL runt v 12. Vi får även göra det en gång till lite längre in i graviditeten, men jag vet inte när ännu. Imorrn är det inskrivning - hoppas barnmorskan kan komma med några bra svar på mina funderingar. Vore så skönt att få veta hur det ligger till redan imorgon!
Vet inte om man får reda på könet här men vi vill inte iaf så det spelar ingen roll. Dessutom finns det ju inga garantier. Läste idag en artikel om en kvinna som gått till en privat klinik för att få reda på könet, läkaren/barnmorskan (minns ej vad det var) hade sagt "Jag är 99% säker men jag fortsätter kolla tills jag är 150% säker innan jag släpper dig härifrån." o sen "Nu är jag 150% säker på att det är en tjej så du kan gå o köpa rosa klänningar nu!" Döm av förvåning när ut kommer en liten kille! Mamman hade då ringt kliniken o berättat det eftersom hon kännt sig lurad. Då hade de svarat att man inte ska göra några såna koller om man inte kan acceptera att de inte alltid stämmer...
_______________________________________________________ Idag har jag varit på inskrivning. Det gick bra men jag fick ju inget veta om pyret i magen, det blir om en vecka på UL. Däremot var livmodern förstorad som den skulle osv. Alltid något.
blödning ganska normalt...Hejsan!
är själv i 7-8 veckan. Fick mindre blödningar under midsommar samt natten till i dag. Tog mig till blödningsmottagningen på MAS i Malmö där jag fick ett tidigt ultraljud. Var helt övertygad om att ingenting skulle finnas kvar och blev därför så himla glad när läkaren sa att allt såg fint ut och att det förmodligen blödit utanför livmodern i och med att den vuxit och lirkat sig fast i hinnor med många blodkärl. Enligt den här doktorn ska 20 procent av alla gravida blöda i början av graviditeten och det är helt normalt. Kan tillägga att jag har haft ihållande och tunga mensliknande smärtor i snart tre veckors tid. De släppte dock i helgen, hoppas det dröjer innand e kommer igen. Nu värker det dessvärre i ljumsken istället. Jaja, ville bara berätta om det jag varit med om. Har själv haft svårt att hitta lugnande informartion omblödningar den gångna helgen. Dock rekommenderar jag självfallet att du kontakter närmaste kvinnoklinik för att få se om allt är som det ska. Lycka till - Makeba :wink:
Jag är nu i 6:e veckan ungefär (räknar man som barnmorskorna så är jag i 8:e veckan). Det hela började i Lördags, då med rosaaktiga flytningar men sen på söndagen var det blod i trosorna och så har det fortsatt, inte massor men ändå, det är ju alltså 4:e dagen med blod nu! Tog mig till akuten i Måndags för att kolla upp och läkaren sa att allt såg normalt och fint ut men att det var för tidigt för att se om fostret lever.
Är jätteorolig och helt nere över detta, är det någon som känner igen sig?
19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|