-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Jag blöder
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Jag blöderÄr så orolig.
Har haft lite blödningar, första gången för 2½ vecka sedan och då i 5 dagar. Det kom bara lite tunt, orange-rosa, på pappret när jag varit på toa och bara en gång om dagen. Sen slutade det. Nu denna vecka har det kommit två gånger när jag har varit på toa och bajsat, dvs tagit i lite, o då mycket mer och rött (ljusrött inte mörkrött) och jag har fått torka 3-4 ggr innan det försvunnit. Sen har det kommit lite orange på pappret gångerna efter när jag varit på toa. Aldrig i trosskyddet. Idag kom det oragnerött på pappret när jag var o kissade, alltså inte ens hade tagit i. Är så rädd att jag håller på eller redan har förlorat min bebis. Har pratat med KvinnoKliniken men de anser inte detta vara ett akut ärende så jag får ingen tid för VUL. Om inget mer händer *peppar peppar* har vi tid för vanligt UL den 27/6, alltså nästnästa onsdag. Privat VUL kostar här 800kr hos den mottagning som har några tider kvar o det känns lite för dyrt nu när det är så nära UL. Någon med erfarenhet?
Jag tycker att du skall åka in till jouren, på det sjukhus där du skall föda. Dom har alltid en jourhavande gynokolog där som kan ta in dig och göra ett VUL. jag tycker inte att det låter som ett MF men bara för att lugna dina tankar så tycker jag du skall göra det. jag var med om samma sak och jag grät av lycka när jag åkte in och fick beskedet att inget var fel utan att jag bara har tunna och blodfulla slämhinnor
tycker inte heller det låter som missfall, jag har haft rejäla blödnngar med båda mina flickor men det var inget fel så lycka till ..det är nog ingen fara =) för mej kom det rikligt med blod ....
J7973: Ring kvinnokliniken igen och tala om hur orolig du är, det är klart att du ska ha en tid för VUL! Är ju rena tortyren att gå omkring i veckor och inte veta!
Ibland blir jag så irriterad... det är inte mänskligt att behöva vänta på det sättet! Håller tummarna för dig och pyret!
När jag blödde ringde jag och överdrev för att få komma in, det var så skönt att få se att allt var bra där inne. Men överdriv säg att du blöder mer än vad du gör och att du har ont eller nått liknande för då kan dem ju inte neka dig. Man måste nästan överdriva för att dem ska ta en på allvar det är så tråkigt att man måste göra så för att bli tagen på allvar. Sen när jag fick träffa doktorn sa jag ju som de va och han förstod och tyckte jag gjorde helt rätt som kom in.
Tack för era kommentarer och råd.
Försöker att inte tänka för mycket på det och nu känns det ju så löjligt nära UL att jag inte vet om jag vill åka in för ett akut VUL men jag får se hur det utvecklar sig. Klart att jag är orolig men jag försöker hålla huvudet kallt. Vilket iofs även innebär att jag inte riktigt gläds åt min graviditet. Känns lite som att jag inte är gravid tills efter UL (om det visar sig där att allt är ok ). Vågar liksom inte, är rädd för att det ska göra för ont i mig då om det visar sig att det är ett MF eller MA.
J7973 men ifall det skulle vara det tristaste är det inte bättre att få veta det nu isåfall? Hoppas du får göra UL snart
Håller tummarna för dig
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|