Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

Jag börjar få NOG!

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

Jag börjar få NOG!

Inläggav Annica77 03 sep 2010, 01:12

Min vecka har inte varit någon trävligt vecka. I lördags blev det att packa en massa pga flytt. Bära tunga saker mm. Fick ingen sömn förrän det var nästan dags att åka. Endast två timmar sov jag. Sedan var det dags att åka iväg. Var bilsjuk (är normalt inte biljsuk. Endast när jag är gravid blir jag lätt bilsjuk) konstant hela vägen vilket tog 2 timma, mådde så illa. Under bilresan fick jag en sparsam blödning som gick bort under dagen.
När vi kom fram till villan där vi skulle stanna en dag så mådde jag så helvetes illa att det inte var klokt. Jag var nära på att börja kräkas.

Slängde mig ner på soffan och vilade, illamåendet gav med sig ganska snabbt när jag väl fick vila. Mamma öppnade kyslkåpet...och den fruktansvärda lukten av lök korv fick mig att må fasligt illamående! Jag fick lägga filten över min näsa för att dämpa lukten.

Måndag morgon får man molande värk sedan börjar man blöda igen. På kvällen när man har kommit hem och skall börja sova så får man mardröms kramper i magen. Gjorde fasligt ont. Vände och hade mig i sängen för att hitta en rätt ställning! Kände hur det började forsa ner blod. Steg upp ur sängen och blod började rinna längs benet! Min binda var inte längre kapabel att suga upp blodet mer den var igenomblodad. Hade lagt ny binda förrän jag gick och la mig som nu var totalt igenomblodad. :( Japp, jag fick missfall igen, mitt 6 missfall! Exakt på vecka 5! Jag börjar få jävligt nog av alla missfall! :cry: Snart får de ta ett ägg av mig befrukta det med min gubbes sperma och sedan plantera in det i en surugatmamma! Jag ger upp! Jag får ju ändå bara missfall! :(
Användarvisningsbild
Annica77
Alltid online

Re: Jag börjar få NOG!

Inläggav naellie 03 sep 2010, 04:58

hej tjejen.
fy så fruktansvärt. jag skickar världens största kram till dig. vad i hela fridens namn säger läkarna? ingen ska bahöva gå igenom så många mf, det kan ju inte vara slumpen!
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav Annica77 03 sep 2010, 13:39

Gynekologen säger att jag kan bli med barn men att jag måste ringa omgående när jag vet att jag blivit gravid. Men hur skall man kunna ringa om inte stickan inte hunnit visa pluss ännu förrän man får missfall! :? Men får väl ringa i allafall om jag misstänker graviditet fast inte stickan hunnit visa att jag e gravid och ta blodprov nästa gång! Enligt deras undersökning är det varken fel på gubben eller mig och att vi kan få barn! Men det får ju en att börja undra vad felas då man får missfall sådär ofta och tidigt... :(

En dera så får embryot inte tillrekligt med näring eller syre! Nåt felas ju! :(
Användarvisningsbild
Annica77
Alltid online

Inläggav naellie 03 sep 2010, 13:56

Jo, eller så är det bara naturen eller slumpen eller gud allt man kan skylla på. jag har nyss fått tre mf, och min gyn sade samma till mig. det är slumpen, kom hit när du är i v6 så börjar vi kolla då... hehe, men som du säger- väldigt svårt att hålla koll när man itne plussat själv än. dessutom brukar man ju ite kunna komma till gyn sådär på 1 dag heller, detbrukar ju vara några vecors varsel :p
fast jag tänkte skicka lite hopp till dig, för jag har fått tre mf, det sista för en månad sen, och nu är jag gravid. hej och hå- ser vi hur det går den här gången då. börjar känna mig luttrad om inte annat. känner mig inte värst sjåpig heller. jaja, sluta drick så räcker det gott ;) hehe
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav Stina Camel 09 mar 2011, 22:04

Hej!
Jag har oxå upprepade missfall. Och de tar även väldigt länge innan något barn blir till om man säger så, de är varken fel på mig eller min man. Vi fick 091220 våran son, då hade vi försökt länge och med några missfall, jag var helt slut och kände exakt som dig. då bestämde vi oss för att vi skulle vänta med barn och bara ta hand om varandra extra mycket ist. Veckan efter blev Jesper till. Min barnmorska har sagt till mig att de kan ha vart min mentala stress som gjorde att jag inte kunde bli gravid och att kroppen stötte ifrån.
Vi försöker med ett syskon till Jesper och har egentligen försökt sen han var ca 4 månader men återigen missfall på missfall och jag mår lika dåligt igen, men nu går jag på samtal och tränar yoga för att hitta den "inre" friden. Så jag håller tummarna på att de ska bli en liten inom sin tid. Men ge inte upp för gudsskull. dom är värda smärtan, tårarna, tiden och slitet jag lovar! Och om du som jag är mentalt stressad så prova på med tex yoga eller samtal jag tycker de hjälper iaf!
Kram
Stina Camel
Nykomling

Inläggav E Maria 10 mar 2011, 08:50

Vad fruktansvärt!
Många kramar
Bild

Bild
Alltid online

Status: Lycklig mamma

Inläggav Öga 07 sep 2011, 18:00

=( usch, va hemskt.
Är själv inte där riktigt än och jag HAR ju faktiskt fått en dotter innan jag började min missfallskarriär :roll:: har hittills haft 2 missfall ( i v 14 och ett i v 7) och i juni i år hade jag ett x. Nu har inte min mens kommit men jag har menssymtom + lite extraont i magen på en sida så jag börjar misstänka x igen. Den hopplöshet man känner är ju förjävlig. Och ingen läkare kan ge några klara besked heller.
Användarvisningsbild
Öga
Alltid online

Inläggav Lillan08 11 sep 2011, 13:28

Usch så tråkigt Annica!! :(
Har du kollat ditt skjöldkörtelhormon (*stavning??*)?? Det har varit många tjejer här inne i forumet som skrivit om upprepade mf och som hamnat i den mentala svackan som du och sen fått testat och sen fått hjäp... Och det HAR STOR betydelse...!! Tror att det ska finnas ett par trådar om det här om du letar lite!!

Kram
Bild

Bild

ma 30/10-10
mf 23/7-11
Lillan08
Alltid online

< Återgå till Missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm