Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

jag längtar efter barn, men sambon har redan 3

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

jag längtar efter barn, men sambon har redan 3

Inläggav netashasjoberg 10 feb 2011, 23:19

hejsan!
jag vill bli gravid, men vet inte vad sambon ska tycka, han har redan 3 barn sen tidigare.. han har sagt innan när någon kompis till han frågat om han ska ha mer barn att han inte vill ha mer de räcker med 3. nu börjar de bli stora och man behöver inte ta han om de på samma sätt som när de var små. de är nu 8, 10 och 12 år gamla. jag längtar verkligen efter ett barn, vad ska jag göra? ålderskillnaden mellan min sambo och mig är 16 år.
netashasjoberg
Nykomling

Re: jag längtar efter barn, men sambon har redan 3

Inläggav WEAREWATER 10 feb 2011, 23:33

Det bästa du kan göra är att faktiskt prata med honom. Något mer än så finns det inte just för tillfället. Prata med honom och säg hur mycket du längtar efter att få barn - och med honom.
Bild
WEAREWATER
Alltid online

Status: Vi ska få världens sötaste lillkille!

Inläggav Idlisa 11 feb 2011, 07:16

Jag håller med WEAREWATER, prata med honom. Det är väl inte så konstigt att du vill ha ett eget barn och inte bara bonusbarn. Det borde han ha på känn att det här ska komma någon dag, dagen då du vill ha ett eget barn.
Hoppas det går bra :)
Idlisa
Stammis

Inläggav E Maria 15 feb 2011, 09:39

Min sambo är 17 år äldre än mig. Men han har inga barn, vilket jag var glad för när vi träffades.
Jag kan inte tänka mig att din sambo har gått och blivit tillsammans med en tjej som inte har barn utan att tänka på att hon nog kanske kommer att ta upp det en vecker dag.
Och det viktiga tycker jag är att du förklarar hur gärna du vill ha barn. Jag vet inte hur det är för dig, men jag skulle inte kunna leva med en man som inte vill ha barn. Mitt liv skulle gå i motsatt riktning mot vad jag strävar efter... Lycka till! Prata med honom..
Bild

Bild
Alltid online

Status: Lycklig mamma

Inläggav ina+ 26 feb 2011, 19:46

Förstår din känsla... Min sambo är 20 år äldre än mig och har två barn sedan tidigare. Jag tog upp ämnet om barn tidigt i vår relation, och har varit tydlig att jag vill ha barn. Vi har nu varit tillsammans i snart fem år och är redo att skaffa ett eget barn.

Hans barn är nu åtta och tretton år och det är väl inte framförallt en fråga om de klarar sig mer själva, nu dyker andra grejer upp och jag är osäker på hur tonåringen kommer ta känslan att få ett småsyskon till. Åttaåringen önskar sig en lillebror, och har en väldigt bra relation till mig så där tror jag det är lugnt.

Jag är glad att vi tidigt tog diskussionen, sedan har vägen inte varit spikrak för det. Absolut inte.

Men som andra har sagt: prata med honom. Förklara hur viktigt det är för dig att få känna det som han känner för de barn han har idag. Om min sambo inte känt att han ville ha barn med mig hade jag nog haft svårt att fortsätta känna som jag gör för honom då det skulle innebära att han inte förstod mig etc. Det är en för viktig del i mitt liv med barn... Men min sambo tycker det kändes helt naturligt att skaffa barn med mig också, i synnerhet sedan jag inte har barn sedan innan, och tycker det blir en helhet i slutändan.

Prata i lugn och ro, förklara din känsla och synvinkel. Han kanske har samma tankar själv..?! Hoppas det i alla fall!!
Bild
ina+
Alltid online

BF: 111204
Status: Gravid!!!

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm