Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

Jag mår så dåligt...

Ta hand om din hälsa under graviditeten. Stötta varandra genom gravidteten - allt om psykisk och fysisk hälsa.

Jag mår så dåligt...

Inläggav MummyProud 07 feb 2010, 14:42

Jag är gravid i v.24 med mitt 4:e barn. Har sedan tidigare tre underbara pojkar och har tyckt att graviditeterna med dem har varit näst intill underbara. Hade lite krämpor som ryggont och foglossning och lite allmän oro över hur allt skulle gå, men jag har verkligen kunnat tänka mig att vara gravid igen.
Och nu är jag här, i detta välsignade tillstånd och allt är bara botten...
..eller min glädje finns i att iallafall barnet i magen verkar må bra.
Men jag...
...kroppen värker, jag är så grymt trött, orkar bara vara aktiv korta stunder sen måste jag lägga mig för att vila. När jag kommer hem på eftermiddagen från ett arbetspass så är jag helt slut. Det återstår liksom inget annat än att gå och lägga sig på soffan.
Hela tiden går jag omkring med en allmän sjukdomskänsla i kroppen, sådär som om man håller på att bli sjuk men att det liksom aldrig bryter ut.
Jag lider av ångest och oro. Över barnet och över min egen hälsa. Och detta ger mig ofta huvudvärk.
Och mitt humör ska vi inte tala om, jag är så sur och tvär, speciellt mot min man (stackarn).

Har tagit diverse blodprover men allt verkar vara bra. Mitt Hb var lite lågt (117) men jag äter järntabletter sedan tre månader tillbaka.

Jag önskar inget hellre än att få njuta av min graviditet. Vad kan det bero på att jag mår så dåligt under denna graviditet, jag har ju inte upplevt det såhär förut.
MummyProud
Nykomling

BF: 100602

< Återgå till Hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm