-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Jag orkar inte mer! :(
24 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Jag orkar inte mer! :(Jag är så trött på att vara gravid!
Igår kväll gick jag sammandragningar som gjorde ont, dom släpper inte heller utan sitter i som en ihållande smärta... som en molande smärta liks. De gör ont i ryggslutet och i magen, men mest på sidan av magen där jag antar att bebis ligger och sparkar och trycker (på någon nerv?) Domhär sammandragningarna gjorde att jag inte sov i natt, har haft så ont och dom var borta när jag vaknade men nu är dom tillbaka igen. Det gör ont hela tiden, inte bara när magen blir "hård". Lite av slemmisen kom förra veckan, fredags. En klump lika stor som en tia typ, och jag fattade noll. Hade haft förvärkar dagen innan. (i några timmar under natten, med ca 3 min mellanrum) Vad är detta? Ska bebisen komma eller luras hon bara? Jag orkar inte mer just nu, är utmattad av smärta och av att inte få sova, dessutom är de för jävla varmt ute. Förlåt för ett kanske negativt inlägg men jag behövde skriva av mig. Blir så less på allt. SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: Jag orkar inte mer! :(glömde skriva att jag mår illa också.
SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: Jag orkar inte mer! :(Har inga svar, har aldrig varit gravid (ännu).
Vill mest ge dig en *stor styrkekram* Hoppas att någon annan kan ge dig ett svar. Håll ut! Kram
Re: Jag orkar inte mer! :(ja, jag hoppas att någon kan ge mig ett svar. Tack så mkt
SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: Jag orkar inte mer! :(Har du pratat med förlossningen? De kan säkert ta in dig för kontroll.
Hoppas det går bra!
Re: Jag orkar inte mer! :(Usch stackare, känner igen det där (förvärkar från v.27 och riktiga värkar 1 vecka som kom o gick) Slemmisen kom första gången 4 veckor innan Alma( gick över 14 dagar). Men kan trösta dig lite med att det kommer att vara värt allt när bebisen väl kommer så håll ut! Styrkekram!
Re: Jag orkar inte mer! :(SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: Jag orkar inte mer! :(provat att ta alvedon och varm dusch för att se om smärtan släpper? Släpper det om du vilar en längre stund?
Kan ju vara så att det är på G annars för dig. Du kan ju alltid be att få prata med en annan inne på förlossningen om det är samma kvinna igen. Lycka till!
Re: Jag orkar inte mer! :(jag provade vetekudde och de hjälpte, tills jag tog av de
n för då kom smärtan tillbaka inte heller om jag vilar.... SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: Jag orkar inte mer! :(Lipzi: Stackare! Lider med dig! Jag är beräknad mellan 21-26e aug så vi är ju ungefär lika långt gången... Har fått någon förvärk och är extremt trött udner revbenen nu.. Värmen tar KÅL på mig med, HATAR sommarn just nu och sitter med en fläkt en halvmeter från mig om dagarna då jag pluggar datordistans.
Se till att gå in o ur duschen MÅNGA ggr/dag, jag går in och ur minst 5 ggr om dagen om jag inte är på stranden. Stranden har börjat blivit jobbig nu med då jag inte trivs längre med kroppen man blivit tilldelad... Sjukt less på att vara gravid men om bara några veckor sitter vi och snosar på våra fullt utvecklade barn. Tänk som så att det är bättre vi mammor lider i värmen än de små liven som blir för tidigt födda för de får det verkligen tufft i denna värme.. HÅLL UT GUMSAN! Vi klarar detta! Vi ska INTE vara gravid 4-ever det har jag lovat mig själv Hoppas du blev något pepp iafl?
24 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|