-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Jag växer inte!
10 inlägg • Sida 1 av 1
Jag växer inte!Är gravid i v. 16. Fram till vecka 12 hade jag gått upp 5 kg, antagligen för allt jag åt pga illamående. Nu har jag gått ner ett kg och känner mig inte alls gravid. Magen står stilla och jag känner inte något som ens kan anas vara ett "fladder" eller liknande.
Vi gjorde ett tidigare UL i v. 13-14 där allt såg normalt ut. Men nu känns det som att jag inte är gravid längre. Jag tycker till och med att magen är mindre än tidigare!! Någon annan som känt lika men som ändå visat sig vara gravid och allt varit normalt? Det är 1,5 vecka kvar till nästa UL och jag är jätteorolig för vad som ska visas där
Re: Jag växer inte!Kan säga att som du kände jag också, fram tills det att baby började röra på sig.
Jag gick ner 3 kg i början så då blev man ju inte mindre orolig, mitt tips är att försöka tänka på någonting annat under din 1,5 vecka som återstår till RUL. Andra saker i vardagen så focus inte ligger på din bebis så mkt blir bara jobbigt då. Innan du vet ordet av kommer du känna rörelser ska du se! Hoppas du mår bra för övrigt och njut av din graviditet!
Re: Jag växer inte!Jag har oxå haft sånna spökveckor, inte en tillstymmelse till sprattel på 3 veckor. Nu i vecka 22 får jag knappt sova för att lilltösen använder min kissblåsa som studsmatta
Re: Jag växer inte!Hej! Jag är gravid i vecka 17 nu med andra barnet och jag har bara känt rörelser i ca 4 dagar! För en del dröjer det ju ända upp till vecka 20 innan man känner något!
Magen syns knappt på mig och det som syns av magen är ingen bebismage så att säga
Re: Jag växer inte!Ok, tack!
Jag har läst lite om spökveckor och många känner säkert som mig/oss. Får väl ändå vara glad att jag inte är så illamående som du natalojzan, inga symtom alls kanske ändå är bättre! Tack till er alla, känns fint att både smulan och gellis känt lika och att kissblåsan används som studsmatta
Re: Jag växer inte!Kände inte heller av bebisen i magen förrän v 19 på riktigt. Det är helt normalt! Jag fick väl en liiiten mage där nån gångt också, men bara så att sambon o jag såg det, andra hade fortfarande ingen aning. Tror det var runt v 24-25 det smällde på ordentligt och efter det växte magen med stormsteg och bebisen sparkade dygnet runt. Det kommer
Re: Jag växer inte!Vet du vart du har moderkakan?
I min första grav satt den på sidan och började då känna fladder runt vecka 18. Denna grav sitter moderkakan fram och kännde inte bebis förren vecka 20.
Re: Jag växer inte!Jag vet faktiskt inte var den sitter på mig.. Men det kommer väl när det kommer helt enkelt. Synd bara att man ska bli så hispig emellanåt!!
Re: Jag växer inte!Jag är snart i v.20 och har gått ner 3 kg totalt och har fortfarande inte fått nån mage. Men i tisdags fick vi se det lilla livet och allt är som det ska iaf. Så oroa dig inte fär att du inte växer, det är väldigt olika för alla det där.
♥ // Pooh ♥
MF aug-10 MA dec-10 Mathilda föddes 19 jan 2012 ♥
10 inlägg • Sida 1 av 1
|