Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

jag vill inte bli snittad den här gången !

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

jag vill inte bli snittad den här gången !

Inläggav elin669 11 jan 2010, 15:47

hej på er.....
mitt första barn föddes 99 och med akut snitt. förlossningen avstannade så eftersom vattnet hade gått och värdena gick ner på både mig och bebis så blev det akut snitt.
mitt andra barn kom nu 09. och föddes med katastof snitt på grund av en för snabbt framskriden förlossning och hans hjärtljud försvann.... alltså av båda förlossningarna så har det inte berott på mitt bäcken eller så utan det har varit omständigheterna...
jag blev så glad när värkarna började andra förlossningen och fortgick så snabbt och trodde att jag skulle få föda vaginalt... men icke. sen fick jag ju reda på att man får bara bli snittad efter att ha blivit snittad två gånger....
och jag vill vekligen frsöka föda vaginalt... finns det ingen som gjort det i sverige?
i usa på tv ser man ju på det där riskförlossningar och vad det andra programmet heter att dom har fött fem vaginalt och fyra med snitt och såna saker... och kan dom borde det väl kunna gå för mig med ?

ja ja.... hör av er så jag får höra era berättelser eller upplevelser...

kram på er !
BildMake a pregnancy ticker

min dotter Felicia är 12 år och min son Leo är 2,5 år ochmin dotter Nikita är 9 månader. och min mans döttrar är 18 och 12.
underbart med huset fullt.
elin669
Alltid online

BF: 120228
BIM: 110622
Status: gravid

Re: jag vill inte bli snittad den här gången !

Inläggav sandrahallon 11 jan 2010, 16:06

Hej!

Jag fick göra ett katastrofsnitt med min dotter som nu är 15 månader. Det jag har hör är att om du har blivit snittad två gånger så är risken för stor att din livmoder spricker om du föder vaginalt. vid varje snitt blir det ju en massa ärrvävnad och det finns risk att det spricker där. vet inte säkert men har hört det flera gånger... hoppas du kan få det förklarat för dig och att du ändå känner dig ok med din kommande förlossning!!

kram
Bild

Bild
sandrahallon
Alltid online

Inläggav mysan30 11 jan 2010, 17:56

hejsan. jag fick akutsnitt med mitt femte barn, sen med det sjätte så skulle jag föda vaginalt. men min livmoder sprack i det gammla ärret och min elias höll på att dö. hade inte läkaren vart i rummet när det hände så hade det inte slutat bra.
jag skulle inte rekommendera ett snitt men jag förstår dig :wink: att föda vaginalt var det viktigaste för mig sen gick allt bara snett. lycka till med graviditeten nu. kul att se att du ska ha en till :D
Bild
mysan30
Alltid online

Inläggav Taweret 11 jan 2010, 18:05

Jag tror som dom andra att du kommer att få föda med snitt denna gången med då riskerna att livmodern spricker blir större för varje snitt man haft.
Tråkigt att båda dina tidigare graviditeter har slutat med akut/katastrof snitt det måste vara väldgit jobbigt.

Jag har fött båda mina barn med planerade snitt och det har varit väldigt lugnt och trevligt när de händer. Jag mådde väldigt dåligt innan jag fick sonen iom att jag insåg att jag kommer aldrig att få föda vaginalt och kände mig väldigt nere för det. När han väl kom och jag har hört vad andra gått igenom kring vaginal förlossning så är jag inte lika ledsen längre. Det är jobbigare fysiskt har jag förstått att gå igenom sådana snitt som du gjort mot ett planerat så jag tror det kommer att gå jätte bra för dig.

Prata med din bm om dina tankar och funderingar så fort som möjligt så att du får allt förklarat för dig om varför och hur dom tänker i ditt fall. Har du pratat igenom din senaste fl med bm och bearbetat vad som hände då, det kanske också kan hjälpa dig.
Mf maj-07 v.8
Mf 11/11 -07 v.12

Oskar 2810g 48 cm 4/9-08
Alma 3090g 49 cm 9/10-09
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online

Inläggav elin669 11 jan 2010, 18:23

ja missförstå mig inte nu... klart jag inte skulle välja att föda vaginalt omman avrådde mig.. och det är väl förmodligen vad dom kommer att göra... jag skulle aldrig göra något som kan vara minsta riskfyllt för mig och mitt barn.... så det blir ett panerat snitt för min del troligen i slutet av augusti början av september..... och som du skev ett planerat snitt kan också bli fint och mysigt !
kan man få upp bebisen på bröstet direkt då ? om så bara ett par sekunder men kan man de ?
vi har bestämt att vi ska filma hela förlossningen denna gången.... alltså snittet.... jag vill så gärna se mitt barn komma ut ur min kropp.... det känns viktigt !

ja jag har pratat mycket om min senaste förlossning både med ansvarig läkare och barnmorska ! så jag har bearbetat det !
och det viktigaste för mig är inte vilken väg bebisen kommer ut utan att den kommer ut frisk och kry!
men chansen att få kunna föda vaginalt känns ändå där...
tack mysan.... du är inte sugen på fler..? vi är ju innne på vårt andra gemensamma och min man har tre döttrar och jag en dotter så det blir sjätte barnet i familjen...kanske dags attskaffa sörre hus !

kram på er och tack för era svar !
BildMake a pregnancy ticker

min dotter Felicia är 12 år och min son Leo är 2,5 år ochmin dotter Nikita är 9 månader. och min mans döttrar är 18 och 12.
underbart med huset fullt.
elin669
Alltid online

BF: 120228
BIM: 110622
Status: gravid

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm