Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Jaha, missfall igen 8+5. Smärtor och en klump kom ut :( :'(

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

Jaha, missfall igen 8+5. Smärtor och en klump kom ut :( :'(

Inläggav sofia88 29 nov 2011, 16:15

Jaha, då var det färdigt igen. Denna gång trodde man att allt skulle gå bra. Men nej. 2 missfall nu!!! :(
Haft bruna flytningar sen tidigt men gjorde vul och allt såg bra ut, sen förra söndagen så kom det blod och då åkte jag in men allt såg bra, hjärtat pickade på fint.
Dagen efter på kvällen fick jag såna smärtor att jag inte visste vad jag skulle ta vägen. :'(
När vi kom in till gyn akuten så var det nåt som kom ut mellan benen och det var hinnsäcken :'(
Nu har det gått 8 dagar sedan det hände. :'( känner mig jätte ledsen. Är sjukskriven.
Känner bara att jag är tvungen att skriva av mig. :(
Åhh jag blir så arg också för nu kändes det som att det skulle gå bra!! Och vi skulle berätta på julafton :(
Denna jul kommer inte kännas nå kul.
Läkaren sa iaf att nästa gång så skulle vi ha turen med oss. Så man får väl glädjas åt det då! :/

Någon mer som fått mf nyss eller som har erfarenhet av missfall? :(

Kramar sofia88
sofia88
Alltid online

Re: Jaha, missfall igen 8+5. Smärtor och en klump kom ut :( :'(

Inläggav LenaC1984 29 nov 2011, 17:22

Usch det är så jobbigt att få mf. Jg fick MA i oktober -09 men i oktober-10 födde jag en dotter. Jag tror som läkaren att det är er tur nästa gång, det kan ju inte vara på nåt annat sätt, nåt annat får vi inte tro.

Jag skickar massa kramar och vet hur jobbigt det blir nu den första tiden när alla verkar gravida och barnvagnarna är överallt. Men jag tror absolut att det blir er tur snart. 2012 är ert år.

Kram
LenaC1984
Alltid online

Status: Gravid med nr 2!

Inläggav arizza 29 nov 2011, 18:11

Sofia88: beklagar och skickar en miljon kramar till dig :cry: . Att få missfall är hemskt och obeskrivligt plågsamt. Jag har svårt att njuta och är jätterädd, jag har med tankar att berätta för min familj på julafton, om jag kommer dit? En tråd som gett mig tröst är vi-som-precis-fatt-missfall-men-vill-goera-nya-foersoek-27083-5220.html

Återigen kram till dig.
Fick reda på MA 29/5-11 (v.8+6 troligtvis dött sedan v. 4 - 5)

Utomkved augusti 2011

Bild

http://ettmndags-exberttar.blogspot.com/
Användarvisningsbild
arizza
Alltid online

Status: Hatar missfall

Inläggav E Maria 30 nov 2011, 12:56

Beklagar.
Jag hade ett MA i v 12-13 för ca 1 år sen... Det var tufft och jag mådde jättedåligt... Men vi gav oss snabbt in i försöken igen och 5 månader senare var jag gravid igen och nu sitter jag här och bebis kan komma när som helst... Och det är som en liten person och det känns som att det var "värt" ett MA för att snart få träffa denna underbara Ärta som inte hade funnits annars...
Sörjer fortfarande missfallet då och då, men det finns så mycket annat att glädja sig åt, och dit kommer du också...
Lycka till med nya försök!
Bild

Bild
Alltid online

Status: Lycklig mamma

Inläggav stajners 30 nov 2011, 20:13

Beklagar! Vet hur det känns. Men som sagt, gå till tråden arizza skrev om. Den har varit till stor hjälp för många när det gäller att få skriva av sej, bli tröstad och bli peppad till nya försök.
Låt det ta den tid det tar att sörja och var arg om du känner att du behöver.
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

< Återgå till Missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm