-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Januari2012Mammornas Förlossningsbrev.
3 inlägg • Sida 1 av 1
Januari2012Mammornas Förlossningsbrev.Japp då har vi nu en tråd där vi kan dela med oss av våra brev. Så kan man bli inspirerad och dela lite tankar..
Här kommer mitt brev: Först har jag skrivit hela mitt namn, person nr, adress & samma info om pappan. Generellt: Jag känner mig trygg inför förlossningen och vill ta den ''som den kommer''. Eftersom detta är min och min sambos andra förlossning känner vi oss mer förberedda. Våran första förlossning gick jätte bra, så vi hoppas att även denna ska gå lika bra, men gärna lite långsammare. Till skillnad mot första gången som gick väldigt fort. Vi ser fram emot förlossningen med spänning och nyfikenhet. Kennys Roll: Kenny hjälper mig med stöd i andningen och avslappning, stöttning och med lustgasen. Ge honom informationen som jag inte lyckas ta till mig. Smärtlindring: Jag känner mig inte rädd för smärtan utan ser nyfiket fram emot förlossningen och den utmaning som väntar. jag litar på att min kropp vet vad den ska göra och att barnmorskorna och övrig personal har koll på läget. Jag vill gärna bli informerad om allt som händer. Är mycket för lustgasen, bad och akupunktur. Men litar på att barmorskorna hjälper mig att välja den smärtlingrings metod som kan hjälpa mig bäst, beroende på hur just min situvation ser ut. Ställningar: Jag är positiv till alla möjliga ställningar och testar mig gärna fram. I min första förlossning gick jag med ett gåbord och de gav mig perfekt stöd tyckte jag. Gillar att kunna röra på mig, de får mig att fokusera på annat än smärtan. Övrigt: Om något händer vill vi att Kenny får information och att han får följa med bebisen.
Re: Januari2012Mammornas Förlossningsbrev.Har så svårt att få ner mina tankar i ord och meningar, blir blackout!
Ska försöka skriva ner lite och dela med mig när det är klart.
Re: Januari2012Mammornas Förlossningsbrev.Här blir det inget brev. Hade inget förra gången heller och det gick ju bra ändå
3 inlägg • Sida 1 av 1
|