Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

januarimammor 2012

Här träffar du andra som blev föräldrar i januari 2012.

januarimammor 2012

Inläggav Joppsan 27 apr 2011, 08:37

Hej! Jag plussade i söndags och mitt bf borde vara den 1 januari. Tycker det här ska bli så roligt och spännande! Hoppas vi blir många som kan följas åt. :)
Bild
[url=http://www.pregnology.com/pregnancy/01/01/2012][img]
BildMake a pregnancy ticker
Joppsan
Stammis

Re: januarimammor 2012

Inläggav fabiansmamma 27 apr 2011, 15:05

Hej!
Jag plussade nyss!
Jag har känt lite molvärk i magen senaste veckan, och hoppats på att det ska vara en liten på g, men nu åkte jag hem från jobbet med ont i magen, kändes som ägglossningsont. Så jag tog både ett grav o ett ägglossningstest... :) tänkte att jag kan ju ha missbedömt när jag trodde att jag hade ägglossning för två veckor sedan... men båda visade positivt. blev först lite paff, men läste sen att ägglossningstesten kan visa pos när man är gravid.
Så jag väljer att tro att jag är gravid, ska ta om testet i morgon bitti (tog på eftermiddagen nu).
Om det blir en bebbe är BF ca 7 januari:)
fabiansmamma
Nykomling

Inläggav Joppsan 27 apr 2011, 15:09

Grattis! Vad roligt! Jag tog oxå om testet flera gånger för jag kunde inte tro att det var sant. Var inte planerat alls, men det gör inget!
Bild
[url=http://www.pregnology.com/pregnancy/01/01/2012][img]
Joppsan
Stammis

Inläggav Jenny G 27 apr 2011, 17:23

Hej! Plussade imorse för första gången någonsin. Är mycket omtumlad och jätteglad :) Hoppas på en spännande resa och det ska bli så roligt att följas åt :)

Har ganska kraftigt molande idag, så det är då inget tvivel om att det där graviditetstestet visade korrekt. Ska ta ett Clear Blue ikväll för säkerhets skull. Har även varit och köpt extra vitaminer och så.

Är lite nervös för jag undrar om man verkligen "ska" plussa så pass starkt som jag gjorde på bara 11 dagar efter ÄL. Nåja, är ju inte mycket att göra åt :) Och så drack jag ett glas vin på långredagen, och en liten shot, känns väldigt onödigt nu!

Har funderat på hur jag ska ringa BM. Jag jobbar i ett kontorslandskap, inte bara att ta upp luren precis :)

Varma hälsningar från Jenny
Bild
Jenny G
Stammis

Inläggav bolibompamamman 27 apr 2011, 19:44

För oss kom det verkligen som en chock. Vi hade planerat att starta bebisverkstaden till sommaren. Men så fick jag bara ett infall igår morse och tog ett test som jag hade liggandes hemma och vips så visade det att jag var gravid. Lyckliga blev vi men i chock! Detta är så typiskt vi, precis så här blev det sist också.

Vi ville vänta till sommaren för att vi fick vårat förra barn i slutet på Januari och vi ville absolut inte ha något fler barn i December/Januari. Men tjii fick vi. BF 2 Januari än så länge. Jag hoppas innerligt att det blir ett Januaribarn och inte ett Decemberbarn. ;)

Jag ringde Mvc imorse, kändes dock lite tidigt, men skönt att ha det gjort, vi har lite bökigt att komma ifrån våra jobb dessutom så det kan vara bra att vara ute i tid så man får någon tid som passar. Barnmorskan jag pratade med erbjöd ett tidigt samtal till veckan där dem går igenom kost/hälsa/motion osv. Men jag tyckte att det kändes onödigt då jag har fött barn förut och har koll på det där. 25 Maj är det inskrivningsdax :)

Lycka till allesammans! :)
Bild

Bild

Min blogg: http://mlish.se
bolibompamamman
Nykomling

BF: 120102

Inläggav Skoogstrollet 27 apr 2011, 21:12

Ha ha, vad häftigt att januarimammorna redan har dykt upp igen. Jag hade bf 2 januari i år innan det ändrades till 31/12 vid RUL. Till slut kom hon den 27:e december ändå.

Lycka till på era spännande resor. Det är så häftigt att vara gravid och att det kan komma ut ett barn, att jag längtar efter en graviditet till. Samtidigt har jag fullt upp med vår dotter som idag blev 4 månader.
Skoogstrollet
Alltid online

BF: 101231
Status: Mamma till Ronja f 101227

Inläggav janssonbebis 28 apr 2011, 12:03

Jag har haft/har otrolig molvärk enda sen ÄL. Idag är de faktiskt lite lugnare. Min bröstvårtor är otroligt känsliga, har dom aldrig varit för. De kittlas bara jag tar på dom utanför två tröjor. Jag har haft illamående tre kvällar på raden.
Öm i svanken i mellan åt. Tröööött.
På måndag är beräknad mens.
Någon här som känner igen sig? Jag hoppas såå på en 2012:a!
110927: Utredning klar.
120104: Står i kö för IVF.
120116: GRAVIDA helt själva!

"Allt har sin tid..."

janssonbebis
Alltid online

BF: 120920
Status: Vi är gravida efter 17 månader!

Inläggav lime08 28 apr 2011, 16:55

Stort grattis tjejer! Här har ni en till januarimamma från i år. Min lilla dotter föddes 26/1 och är nu tre månader.

Folk kommer inte att tro att ni är kloka som ska ha bebisar i januari när det är smällkallt ute. Jag har fått flera kommentarer om att min graviditet bara MÅSTE varit oplanerad (vilket den absolut inte var). Men det är verkligen perfekt att få barn i januari! De tråkigaste vintermånaderna bara försvann i bebisdimman och nu när man har koll på allt och känner sig trygg med sin lilla, så kommer det fina vädret. Och när bebisarna kommer ut så finns det inget annat som drar. Ingen trädgård som måste tas om hand eller fint väder som man bara måste vara ute i, utan man kan ägna sig helt och hållet åt den nya lilla människan. Suveränt!

Lycka till tjejer! :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
lime08
Alltid online

BF: 121101
Status: Gravid med nr. 2 ♥

Inläggav Jenny G 28 apr 2011, 19:38

Lime08 och skoogstrollet: Tack för lyckönskningarna!

Janssonsbebis: Men testa :) Jag plussade flera dagar för BIM, det verkar vara väldigt olika hur hormonerna stegras.

Bolibompammamma: Vilken härlig överraskning! När man minst anar det... Skönt att ha fått inskrivningstid.

Också jag ringde BM imorse (sprang ner i källaren på kontoret för att få vara i fred...). Eller ja, man fick prata med nån odefinierad sköterska. Jag fick inskrivningstid i början på juni! Kändes jättesent tyckte jag, allt är så nytt för mig :( Kommer att vara efterhängsen här på forumet istället! Men det gå ju såklart att ringa den där odefinierade sköterskan igen. Det som var ännu lustigare, tyckte jag, är att jag direkt blev inbokad på ett UL i v 12 ca i slutet på juni. Kändes väldigt tidigt tyckte jag! Jag menar, jag försöker mest ta en dag i taget liksom.

Varma hälsningar!
Bild
Jenny G
Stammis

Inläggav memmie 29 apr 2011, 10:29

Hej alla!! Hoppas innerligt på att få förbli en januarimamma denna ggr, plussade nämligen i morse!! Bf den 5 januari enligt denna sida!! :D
Hade denna månad bestämt mig för att fokusera på mig själv, träna, äta bra och glömma bebisdrömmar!! Tror knappt vi hade sex just vid äl, MEN se vad som hände... Vi blev äntligen på smällen :D så ibland funkar det att fokusera på annat!!
Nu tänker jag njuta av gravven, välkomna alla trevliga och mindre trevliga symtom och inte oroa mig för mf, jag ska vara lycklig hela 9mån hoppas jag!!
och stort Grattis till alla er andra!!!

mf - v5, april 2010
mf - v5, maj 2010
mf - v9, November 2010
Användarvisningsbild
memmie
Alltid online

Status: 1+1=3

Nästa

< Återgå till Januaribarn 2012

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm