Madeleine Kil...

Det är en rekommendation att man inte ska äta produkter som är gjo...

Barnmorskan

jobbigt med vikten och maten!

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

jobbigt med vikten och maten!

Inläggav Em87 11 nov 2009, 18:25

Någon mer som tycker/tyckte de va/är jobbigt med vikten som bara ökar o ökar och maten??Jag äter inte sallad,hatar sallad hehe,äter väl paprika ibland men inget annat. rukt älskar ja så de äter jag varje dag,äpplen,mandariner,päron,banan, all frukt i stort sett.
Jag har gått upp allt som allt 8 kilo redan,känns rätt jobbigt då ja vet att de inte bara är graviditeten som väger,utan en del fett.
Är socker beroende,äter godis/kaffebröd/chips/läsk varje dag i stort ett. Går inte o sluta.Äter riktig hemmalagad mat en gång om dagen iaf,på kvällen tar jag bara någon macka eller liknande eftersom jag jobbar kväll,är hemma vid halv 8 på kvällen och har ingen lust o äta middag då.
Den dagen det stog gravid på stickan slutade ja snusa också.

Men men man får se hur de slutar,tänker absolut inte banta iaf.
Em87
Alltid online

Re: jobbigt med vikten och maten!

Inläggav Em87 11 nov 2009, 19:10

Är de bara ja som har problem med vikt och mat?? :shock:

Glömde skriva att jag nu väer 74.5kg till mina 165cm. Alldeles för mkt!
Em87
Alltid online

Inläggav Aurora 11 nov 2009, 21:36

Jag tyckte det var jättejobbigt att gå upp i vikt. Speciellt i början, innan magen syntes, då kände jag mig bara fet. När man har en stor mage är det ändå okej att vara lite rund också, man samlar ju på sig rätt mycet vätska. Men jag åt verkligen jättemycket, speciellt på slutet, godsaker och onyttigheter och till slut slutade jag på 27 kg ökning. Nu har jag gått ner ca 14 och har således en del kvar. Det är jättejobbigt eftersom jag fortfarande bara kan ha mina trista gravidkläder...men, men, det tog 9 månader att lägga på sig så det är klart det inte försvinner på direkten. Jag försöker promenera varje dag och inte äta alltför mycket fikabröd och sånt, men jag tänker inte banta, i varje fall inte så länge jag ammar. Fast jag tror inte på bantning alls, hellre vill jag träna lite mer, men det är ju svårt att få tid till det också...

Som mest vägde jag 92 till 168 cm, nu är jag nere på ca 78, vilket är MINST 10 kg för mycket.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

BF: 121106

Inläggav tiia 11 nov 2009, 21:46

Man ska ju absolut inte banta när man är gravid (inte för att du säger det som jag skriver så),men det är viktigt att inte gå ner i vikt.

Försök att promenera dagligen,och sen de kilona du går upp nu,får du satsa på att gå ner sen när barnet kommer. Det kanske är så att du inte ökar lika mkt som du gjort hittils andra halvan av grav.
Bild
tiia
Alltid online

BF: 091214

Inläggav Puma 11 nov 2009, 22:21

Lindsay: Om man inte är överviktig så ska man inte oroa sig alls. Och det är inte säkert att du kommer att gå upp i samma takt under hela graviditeten. Jag har gått upp ungefär lika mycket som du, men jag är inte alls orolig.
Puma
Stammis

Inläggav Längtan_väntan 18 nov 2009, 15:54

Jag känner igen mig här, jag har alltid legat lite under normalt, vägt runt 50kilo till mina 165cm. Nu har jag på 10veckor gått från 50 till 57,5kilo. Och det är precis nu magen börjar smyga sig på, men jag känner mig verkligen tjock. hoppas på att magen ska växa fort så man får gravidmage känslan istället!! Jag har hund så jag går ju dagligen men det känns syndigt att äta chips, mycket sjukt!! =) jag längtar tills magen kommer fram ordentligt!!
Bild
Längtan_väntan
Stammis

BF: 090520
Bor: Kalmar

Inläggav TheStrange 19 nov 2009, 11:35

Tihi....ni är ju tunnisar. Skämt å sido så förstår jag er. På inskrivningen förra grav så vägde jag 80kg och när jag kom in på förlossningen så vägde jag 102kg. Jag är 169cm lång. Nu vägde jag 93 på inskrivningen........
Har innan barn alltid varit "normal" men jag blev inte av med allt från förra och nu kan jag ju inte banta. Amning är bara att glömma då jag gjort en bröstförminskning.
Snälla ni, försök att tänk på att ni är gravida. Ni har en bebis i magen. Ni kommer gå upp i vikt. Det är helt normalt. Försök...annars försvinner glädjen med graviditeten! :roll:
Bild
TheStrange
Stammis

Inläggav Nan1e 19 nov 2009, 14:45

Är inte heller speciellt orolig. Är 162 och vägde 74 innan grav, vilket är helt naturligt för mig har rätt mycket muskler så jag har aldrig sett mig som överviktig.
Nu däremot så har jag hoppat från 72 till 78 (har problem med illa mående och kräkningar fortfarande) så jag känner verkligen inte att det är bara maten som lägger sig över kroppen. Jag känner mig vattnig *konstigt uttryckt*. Tyvärr så har de besvär jag haft under hela grav med kraftiga kräkningar och konstant illa mående och ryggont + foglossning som har kommit och gott som det vill, fått sluta träna helt. Jag är knappt kapabelt till att gå till affären längre. Så nu ser jag fram emot att börja med vattenjympa för gravida + lite gravid Yoga.
Har tidigare älskat Yoga men måste nog dra ner på svårighetsgraden en del nu :oops:
Så Inte tror jag man behöver vara så orolig, vi får ju en Bebis för besväret! :lol:
Bild

Bild
Nan1e
Alltid online

Status: Stolt mamma till Alex

Inläggav Em87 19 nov 2009, 15:14

håller helt med er,man ska inte tänka så mycket på vikten. Har slutat gjort d nu eftersom man fått en så stor o fin gravid mage nu:)LYCKLIG!! känner av bebis flera gånger om dagen så sen dess har ja inte brytt mig nånting om vikten!Underbart..nu ska jag bara njuta. Hoppas ni andra också kan börja göra de snart!
Em87
Alltid online

Inläggav 178anonym 19 nov 2009, 15:43

Jag har tvärtom problem och det är inte trevligt heller! Bara gått ner i vikt och väger för lite från förr och får nästan inte i mig någon mat alls...
178anonym

Nästa

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm