Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Jobbigt runt äl...

Diskutera symtom, tecken och tips vid ägglossning.

Jobbigt runt äl...

Inläggav heidimariajohanna 28 okt 2011, 17:19

Läste en gammal tråd från förra året men tjejjer som hade typ samma problem som vi har..
Jag kollar ägglossning med hjälp av stickor.. har jag inte stickor känner jag mig stressad pga det.. när äl närmar sig så blir min sambo plötsligt trött, orkar inte , ingen lust, slaknar min sambo... han säger att hela hans kropp tycker det är jobbigt att man ska ha sex när jag har äl och att han känner sig "tvingad"... ibland säger han att han vill vara med o bestämma o visst vill han ha barn men det får komma när det kommer..
Jag har försökt förklara för honom att det bara är 2 dagar i månaden typ som man kan bli gravid..att då är det extra viktigt att mysa fast man får göra det till en mysig grej.. jag märker på honom hur han blir.. o ibland känns det som att han säger att han vill ha barn för att jag vill så gärna o när det väl gäller så vill han inte försöka o säger han e trött mm . .så att chansen blir mindre..blir så ledsen när man lagt ner pengar , tid , engagemang mm på att hitta o få positivt på ältestet o det ändå inte blir nåt då.. känns som värsta misslyckandet.. vet inte vad jag ska göra.. en månad till nästa gång o känns som en evighet.. känns fel när man inte har försökt 100 procent vid äl o det itne blir nåt.. känns som om manm hade försökt hundra procent kanske man ahde blivit gravid.. detta var vårt 5 försök eller denna gång var han iväg o kommer vara iväg så blev inget försök... hade sex en dag innan positivt ältest sen åkte han..

jag är så orlig att det är nåt fel på oss då vi inte blivit gravida men har inte försökt 100 procoent mer än en gång tror jag o det var första ggn.. efter det har han vart så trött mm när jag haft äl o jag blir lika ledsen o besviken varje gång.. när mensen kommer så är han tröstande mm... jobbigt.. varför trösta när ma nitne gett allt? han säger att han förstår men tror inte han gör det ändå att det bara är få dagar i månaden man faktiskt kan bli gravid..
Bild

Bild

Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

http://minbebis.com/blogg/lovestory/

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Nu kör vi så det ryker!

< Återgå till Ägglossning

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm