-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Julimammor StockholmJulimammor StockholmHej alla
Jag plussade några veckor sen och förväntar med spänning en liten baby i slutet av Juli. Har haft första BVC "möte" och nu börjar det kännas att detta händer på riktigt.. Jag och min man ska få ett barn. Är på sjunde veckan nu och bor i Stockholm. Jag undrar om det är några andra från Stockholm som väntar barnens ankomst i Juni/Juli 2011? Jag är 27år och väntar mitt första barn. Skulle vara toppen om vi delar med oss nyheter/upplevelser/känslor mm.. Och i bästa fall kanske vi kan arrangera "gravidgrupp" med träffar .. Och muffins *Gravings* Massa Bamsekramar!
Re: Julimammor StockholmHej Juli2011!
Bra initiativ! Även jag bor i Stockholm, är 27 år och väntar mitt första barn med min man Jag är på 8e veckan nu (7+6), 9e imorgon! Så barnet förväntas komma 12e juli, som det ser ut nu. Hur har det gått med din graviditet hittills? Kram!
Re: Julimammor StockholmDet har gått super bra. Har haft första BVC besöket och bokat in mig till tidig ultraljud. Har inte haft så mycket symtom förutom ont i brösten..
Hur går din graviditet? Vart i Stockholm är du ifrån? Vår bäbis är beräknat till den 20.Juli ... Känns som en evighet dit =)
Re: Julimammor StockholmJag bor på norrmalm. Och du?
Jag har haft ganska mycket symptom; illamående som kommer o går, just nu har jag haft 2 dagars extremt illamående För ca 1,5 vecka sedan fick jag bruna blödningar 2 ggr så vi åkte till gynakuten för att kolla att allt var okej, och som tur är så var det! Det var så häftigt att få se lilla skruttets hjärta slå Ska ni göra KUB-testet? Vi har bestämt oss för att göra det.
Re: Julimammor StockholmHej!!
får man vara med här om man bor i en förort till sthlm? jag chansar och skriver lite om mig ialf! Jag är 24 år och bor i västerhaninge med min sambo! Vi väntar vårt första barn i början på Juli.. närmare bestämt den 5 så som det ser ut nu.. men det lär säkert ändras efter ultaljudet sen.. så nu är jag i v10 (9+0 idag) och tiden bara far iväg, känns som det va förra veckan jag plussade hehe. i vecka 5 var jag på ett hälsomöte där dom pratade om kost och motion.. rökning och alcohol och sånna saker.. men snart snart ska jag på inskrivning (v11) så det känns spännande=) Symptomen jag har: * Oootroligt trött * Klarar inte av lukt och smak av kött * Mycket så kallad växtvärk i "tjejmagen" * Väldiga humörsvägningar (messt att jag blir skitsur eller förbannad på ingenting) * Sug efter apelsiner och klementiner * Värdelöst imunförstar... blir sjuk precis hela tiden.. vilket oroar mig lite.. ojoj nu blev det långt.. hehe
Re: Julimammor StockholmHej!!
får man vara med här om man bor i en förort till sthlm? jag chansar och skriver lite om mig ialf! Jag är 24 år och bor i västerhaninge med min sambo! Vi väntar vårt första barn i början på Juli.. närmare bestämt den 5 så som det ser ut nu.. men det lär säkert ändras efter ultaljudet sen.. så nu är jag i v10 (9+0 idag) och tiden bara far iväg, känns som det va förra veckan jag plussade hehe. i vecka 5 var jag på ett hälsomöte där dom pratade om kost och motion.. rökning och alcohol och sånna saker.. men snart snart ska jag på inskrivning (v11) så det känns spännande=) Symptomen jag har: * Oootroligt trött * Klarar inte av lukt och smak av kött * Mycket så kallad växtvärk i "tjejmagen" * Väldiga humörsvägningar (messt att jag blir skitsur eller förbannad på ingenting) * Sug efter apelsiner och klementiner * Värdelöst imunförstar... blir sjuk precis hela tiden.. vilket oroar mig lite.. ojoj nu blev det långt.. hehe
Re: Julimammor Stockholmmorr vad irriterande att det blev två inlägg.. sorry!!
Re: Julimammor StockholmVarmt välkommen med. Desto fler desto roligare
Stackars snöloppan med illamåendet. Hoppas det lättar snart. Jag läste från boken som jag köpte att om man mår illa så har man mindre risk för missfall .. Om man ska hitta på några fördelar med illamåendet Oh gud vad häftigt att ni har redan hört hjärtat att slå. Vi ska på Ultraljud nästa veckas tisdag.. Längtar så hemskt mycket.. Jag vill veta att allt är bra med lillen.. *hoppas mer än någonting annat* Vi bestämde oss för att göra KUB testet. Min bror har down syndrom och jag har svårt att tänka mig att vi skulle vilja avsluta graviditeten fast det skulle komma fram någonting men vi kände att vi vill vara förberedda och medvetna från första början hur lillen mår. Allt är så nytt och spännande.. kan också vara en av orsakerna varför man är så nyfiken om vad som händer där inne i magen =) vad roligt Sweetangie att du nämner sug efter apelsiner och clementiner.. Jag har det också.. Druckit flera liter apelsinjuice .. Vår barnmorska sa att det är troligtvis brist på c-vitamin som orsaker detta graving Vilken BVC har ni valt? Vi går hos Privata barnmorskor (Östermalm).
Re: Julimammor Stockholmdet är hemskt spännande med denna lilla varelse som växer där inne.. inger kan man se och inget känner man.. man blir ju riktigt otålig hehe
Hehe ja inte mig imot att ha graving på apelsiner och clementiner för det är ju grymt gott Jag har valt mödravårdcentralen i haninge eftersom att det ligger närmast, så det blir smidigast så =)
Re: Julimammor Stockholmåh vad rolig tråd! Jag har bf 3e juli och bor i bromma. Har hängt mest på julimammor, men den här känns jätterolig med. Var går/ska ni gå på mvc? Jag har mitt första besök på mama mia på fredag med ett VUL. Jag är så nervös.
|