Annons:

Känner mig ensam

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Känner mig ensam

Inläggav LindaR81 » 21 jan 2016, 15:35

Plussade i måndags. Berättade för sambon i tisdagskväll, fick tyvärr inte reaktionen jag hoppats på :-(.

Vill så gärna kunna känna den otroliga glädje jag gjort med mina två andra barn... men hans reaktion eller brist på reaktion tar bort det. Och istället för att han med känner otrolig glädje vilket han borde då han o hans ex försökte i tre år utan att lyckas men nu får han också äntligen bli förälder. Det enda han tänker på är ekonomin och att huset är för litet osv. Ja visst bra saker att fundera på men herregud visst borde han bli glad?

Vi har inte berättat för någon annan så jag känner mig ensam med detta

Är i v 5-6 någonstans där så inte långt gången
LindaR81
Stammis

Status: Sambo.

Mitt Krypin

Re: Känner mig ensam

Inläggav Linea » 22 jan 2016, 09:29

Usch vilken tråkig känsla. Klart att han borde bli glad om han vill ha barn. Ekonomi och plats löser sig alltid på något sätt. Jag hoppas det bara handlar om att han inte har tagit in det än riktigt. Det tog nog min sambo två veckor att förstå att han faktiskt skulle bli pappa, han har längtat efter det länge.
Hoppas du får en bättre reaktion av honom sen. När han mer förstår vad som händer. Kanske han inte gör förrän han hör hjärtljud eller ser ultraljud.

Och grattis förstås :)
Bild

Bild
Linea
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav LindaR81 » 22 jan 2016, 10:17

Tack! :-)
Han började prata lite om bebisen igår, ville vänta att berätta för föräldrar,syskon och mina barn tills vi gått över de tolv veckorna.
Sex långa veckor kvar tills dess fast ja kan kanske vara lite mysigt att vi bara vet.
Med mina andra två berättade jag o mitt nuvarande ex för våra familjer direkt. Trots att jag bara var 20 år med första så blev alla glada, lite den glädjen jag vill ha runt mig nu med.
Men som du säger så tar det kanske tid för honom att riktigt sjunka in
LindaR81
Stammis

Status: Sambo.

Mitt Krypin

Inläggav Missyris » 27 jan 2016, 16:41

Jag tror det är en rätt vanlig reaktion hos män, de är glada innerst inne men börjar oroa sig om ekonomi. Många killar sätter just igång med att "bygga bo" och köper nya saker ( bilar, barnvagn etc) samt sätter igång renoveringsprojekt ( bygga om, bygga nytt eller köpa nytt). Min kille köpte sig ett gevär (hmm analysera detta :shock: ) och en ny telefon samma dag han fick reda på att han skulle bli pappa. Visst är det lite tråkigt att de inte riktigt hinner med, men de har ju inte samma upplevelser som oss. Det kommer!
Bild
Missyris
Alltid online

BF: 160918

Mitt Krypin

Återgå till Gravid forum
Annons: