Madeleine Kil...

Det är en rekommendation att man inte ska äta produkter som är gjo...

Barnmorskan

känns det när ägget fäster vid IVF?

IVF forum för dig som planerar och går igenom IVF behandling.

känns det när ägget fäster vid IVF?

Inläggav Funderarmkt 23 sep 2011, 20:04

Hej,
jag har gjort IVF nr 2 och har nu en vecka kvar innan jag får svart på vitt om jag blivit gravid eller ej. En jobbig väntan... Jag försöker hålla mig neutral och inte hoppas eller känna efter hur det känns i magen (om jag är gravid eller inte). Förra gången vi försökte med IVF var vi naiva och trodde det skulle gå vägen, även om man vet att procentchansen är liten.

Vi tog det så hårt att jag försöker ställa in mig på att det inte blir ngt.
Men såklart kan jag inte låta bli att känna efter i alla fall...

Det är ju inte alla som känner ngt, men en del har jag läst, känner när ägget fäster. Vad känner ni till om det? Kan man känna det? Sägs vara på dag 3-5 som ägget fäster.
Tack för att detta forum finns, är ny här. Det är skönt att dela med sig av sina tankar till andra som vet vilken psykisk press det är att genomgå IVF.
Tack för alla svar även om ni inte vet exakt.
Känns bara skönt att få dela mina tankar med er som är med om samma sak. tror inte folk i ens omgivning kan förstå hur påfrestande det är att kämpa för att få barn. Vi kan inte få barn via naturliga vägen pga min mans dåliga spermier och hastighet. Så det är väl något jag kämpat med att acceptera (att jag drabbas som inte har några problem med fertilitet själv).
Hur som, det var en utläggning, ha en trevlig kväll!
Funderarmkt
Nykomling

Re: känns det när ägget fäster vid IVF?

Inläggav Lejonungen 24 sep 2011, 08:33

Hej,

Vet att en del säger att de känt när ägget fäst, själv är jag osäker på om jag upplevt det och man kan uppleva det. Har gjort två IVFer, plus på den första men tidigt missfall och minus på den andra. På den första som jag blev gravid på så tyckte jag mig på dag 5 känna nåt som kanske var ägget som fäste men jag vet inte. Andra gången då jag inte blev gravid så upplevde jag aldrig samma sak fast kände å andra sidan massa andra konstiga saker istället...

Svårt att veta alltså, dessutom kan ju äget fästa på natten när man sover och då "missar" man möjligheten att känna!

Hoppa gärna i tråden "alla vi som håller på med IVF" där hänger ett gäng tjejer som alla håller på med IVF. En del väntar på att starta sin behandlig och andra är mitt i sin men där finns det en del kunskap samlat och det är skönt att "prata" med folk i samma situation.

Kram
Lejonungen
Alltid online

< Återgå till IVF forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm