Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Känns som ÄL men en vecka alldeles för tidigt...?!

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Känns som ÄL men en vecka alldeles för tidigt...?!

Inläggav Victoria 28 jul 2007, 11:03

Kan man ha ÄL såsom en vecka tidigare än man ska?
Vet inte om det var mens eller tidigt missfall jag fick den 19 juli, som kom 2 dagar för tidigt. Blodet var väldigt mörkt och tjockt/klumpaktigt och hade mensvärk som vanligt. Nu drygt en vecka efter "mens" har jag känningar på högra sidan, ingen aning om det är livmodern eller äggstocken/äggledaren men det är en lätt molande värk som känns som en början på nånting, typ ÄL/mens. Smärtan drar ned mot benet, till knäveckt känns det som. Jag hoppas det inte är en infektion då jag haft sex som vanligt under tiden som jag blödde. Det konstiga är att jag har samma symtom/känningar i kroppen sen en vecka innan "mensen" kom. Har normala flytningar som inte luktar konstigt/illa. Fick ju två väldigt svaga plus några dagar innan BIM. Enl. BM skulle jag avvakta 1-2 veckor och sedan testa igen eftersom det kunde varit ett tidigt missfall. Är jag den enda med detta problemet? Känner mej inte gravid men har väldigt ömma och tunga bröst/bröstvårtor, molande värk, trötthet, illamående. Precis allt som jag kände av innan blödningen kom. Man börjar tänka i alla konstiga banor som att det kanske är en tumör eller något annat allvarligt. Känner verkligen att jag måste boka tid till gyn men jag undrar också om de kan se genom en vanlig gynundersökning om jag har cystor eller något annat som kanske blivit försämrat/förstört inuti mej efter aborten? Var inte så längesen jag undersökte mej sist men då sa de ingenting men man vet ju liksom aldrig....Snälla hjälp reda ut detta.
Bild
Användarvisningsbild
Victoria
Stammis

Inläggav Åsa-76 28 jul 2007, 16:40

Du kan ha ägglossning tidigare tror jag.
Jag har i alla fall ägglossning en vecka för sent och en cykel på 33 dagar, så den är inte förskjuten lika mycket.
:)
Åsa-76
Stammis

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm