Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

kan det inte starta nu...

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

kan det inte starta nu...

Inläggav milla 29 okt 2007, 11:56

Då är den beräknade förlossningsdagen här,men inte känner jag nåt inte :( Hade hoppats på att slippa gå över tiden eftersom alla andra i min familj fött ett par veckor tidigare och jag har läst att de ska vara lite ärftligt de där.... Hade ont på ena sidan av magen och på ena sidan ryggen igår kväll och i natt,inte jätte jätte ont men tillräckligt för att börja hoppas på att de skulle börja göra ännu ondare.... Hur känns det egentligen innan de riktiga värkarna sätter igång? Får man nån förkänning eller blir det bara riktigt onda värkar på en gång? Antar att det är väldigt olika... Körde en riktig storstädning nu på morgonen,har hört att det vkan sätta igång det hela,man försöker ju med allt :D
Bild Bild
milla
Alltid online

Inläggav Camilla 29 okt 2007, 12:01

Usch va drygt att bara gå och vänta (är snart där själv)! Det finns nog inte så mycket man kan göra för att få något att hända. Du kan ju iallafall börja ränka ner dagarna tills du helt säker har fått ut din bebis. Här i Gävle får man gå 17 dagar över tiden innan dom plockar ut den. Hur är det där du bor?
Bild
Användarvisningsbild
Camilla
Alltid online

Inläggav milla 29 okt 2007, 12:08

Om jag minns rätt så får man gå två veckor över tiden här,det var ett bra tips,då e de max 14 dagar kvar :D Jobbigt när man får för sig att den ska komma tidigare för då känns det nästan som att man gått över tiden redan innan man kommit till det beräknade datumet :wink:
Bild Bild
milla
Alltid online

Inläggav linda74 29 okt 2007, 12:11

Håller tummarna för att din bäbis inte ska envisas med att hänga kvar där inne länge till!!
BildBild
BildBild
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
linda74
Alltid online

Inläggav Camilla 29 okt 2007, 12:11

milla skrev:Jobbigt när man får för sig att den ska komma tidigare för då känns det nästan som att man gått över tiden redan innan man kommit till det beräknade datumet :wink:

Det har du väldans rätt i!

Nu kan du rita en liten fin kalender på 14 dagar som du sätter upp på kylskåpet... så får du kryssa varje dag :P !

Så gjorde jag när jag hade 6 veckor kvar på jobbet innan jag blev ledig nu och då gick det faktiskt snabbare..hihi..!
Bild
Användarvisningsbild
Camilla
Alltid online

Inläggav Camilla 29 okt 2007, 12:15

Annat som jag gjort den senaste veckan för att tiden ska gå:
varit på teater, ätit ute på kvällen, badat huden, spelat tevespel, bäddat bebissängen och sett massor med film.

Problemet är ju bara att ha ork till att göra allt. Jag sover jättelänge på förmiddagarna eftersom jag alltid är vaken flera timmar på natten (suck)... så då blir det bara "halva" dagar att göra av med :wink: !
Bild
Användarvisningsbild
Camilla
Alltid online

Inläggav milla 29 okt 2007, 12:37

Jag sover typ bort halva dagarna,man springer ju och kissar hela nätterna istället för att sova :wink: Annars försöker jag oxå att sysselsätta mig och försöker komma ut lite varje dag,men den senaste veckan blir jag så himla trött i ryggen av minsta lilla.... har inte haft ont i ryggen alls tidigare i graviditeten,så de e väl dax nu,ska väl bara vara glad att det inte börjat tidigare :lol: Får se om jag tar mig ut på en promenad i ösregnet sen,skulle ju va skönt att komma ut :roll:
Bild Bild
milla
Alltid online

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm