-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
kan det inte vara dags snart?
19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
jag går oxå och hoppas få innan beräknat,min syster har fått båda sina i vecka 38,av nån konstig anledning fick jag för mig att jag oxå skulle få tidigare bara därför, men nu försöker jag att inte tänka så mycket på det fast det är så himla svårt att låta bli
BF är ju plus/minus två veckor, men bebisen klarar sig galant redan i vecka 37. Det jag har tänkt mycket på nu (mest för att överleva eftersom tiden går så segt nu) är att det är vanligt att förstföderskor går över tiden, så det är väl de som får i vecka 40, 40+1 och 40+2, medan omföderskor får i vecka 38, 39 och 40. Så det vanligaste är nog åtminstone 40 veckor om det är ens första bebis. Fast nog hade det varit trevligt om de små liven kom i tid åtminstone...
De sätter igång en först när man gått två veckor över tiden... Det är ju helt normalt att gå 42 veckor. Tyvärr. Fast samtidigt är det ju mycket bättre om bebisen får komma när den vill (att man slipper bli igångsatt dvs) för det oftasts svårare förlossningar när man blir igångsatt.
Ska till BM imorgon på kontroll, ska se om hon kan göra en hinnsvepning i alla fall!
det värsta är ändå att man tittar på er som är en/två veckor före och tänker önske tankar jag önskar jag var lika långt gången spm dem!!
vill åxå att bebis ska komma nu!!
jag väntar mitt andra barn ocH känner att snart är det på gång, har en del förvärkar. längtar bara tills den har kommit ut.
Casper 15/8-06
Wilma 11/11-07
19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|