-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Kan inte äta
4 inlägg • Sida 1 av 1
Kan inte ätaJapp, nu sitter jag här och är gravid. Två test som visar svagt positivt, det är väl nåt?
Jag är jätte hungrig om dagarna men min aptit är totalt borta och allt är inte alls gott längre. Är inne på min första månad bara som gravid. Jag klarar av att äta sallad, frukt eller nyponsoppa och en smörgås, men ingen riktig mat. Hur mår det blivande barnet av att man inte äter regelbundet och ordentlig mat om dagarna?
Re: Kan inte ätaÄr väldigt vanligt det du beskriver i de första månaderna. Man vill helst äta lätta och kalla saker.
Fostret tar det den behöver, är snarare du som tar stryk. Du kan bli trött och orkeslös men det är inte farligt heller så länge du inte bara spyr och spyr dagarna i ända. Man får helt enkelt (vet att det inte är lätt) bita ihop och tvinga i sej så att man får lite energi. Småät hela tiden under denna perioden så kommer nog matlusten igång snart. Är bara 200 kalorier extra man ska äta under graviditeten per dag. Det är en smörgås, inte så mkt alltså som bebisen kräver där inne i matväg. Är först på slutet som det är bra att kaloriladda så man ska orka med en hel förlossning.
Re: Kan inte ätaTack så jätte mycket för ditt svar
Re: Kan inte ätaInoue: Åh, vad jag känner igen mig... Och jag känner fortfarande så i snart 7:e månaden. Grönsaker är tyvärr det jag har svårast för att få i mig.
Mat har tidigare varit det bästa jag vet men nu smakar inget gott längre. Och på detta så har jag fått en halsbränna som heter duga. Det är inte lätt inte. I och med att jag inte har aptit längre utan bara äter för att jag måste så gör jag dessutom inte de bästa valen. Det blir en hel del snabbmat tyvärr. Min barnmorska lugnar mig iaf och det känns bra. Förhoppningsvis går det över när bebisen är ute. Känns ju inte så bra att inte äta ordentligt. Men, som sagt, bebisen brukar ta det den behöver så det är du som blir utan...
4 inlägg • Sida 1 av 1
|