-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Kan jag berätta för chefen via ett mail?
14 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Kan jag berätta för chefen via ett mail?Jag fick också berätta väldigt tidgit. Mådde väldigt dåligt och det enda jag gjorde var att springa fram och tillbaka till toaletten...
Efter att jag berättat för min chef (storgrät för övrigt när jag berättade
Re: Kan jag berätta för chefen via ett mail?Jag är lite fascinerad av att det är så pass många som tycker att man åtminstone borde förklara sig varför man skickar mail ifall man skickar mail till chefen. Jag förstår att man vill berätta i person/ per telefon ifall det är en vän eller nära släkting man ska berätta åt, men varför spelar det roll hur man berättar åt chefen? Där handlar det inte om att chefen har investerat något i själva relationen, det handlar om att chefen ska veta om hur han/hon ska planera sina anställdas jobb. Då spelar det ju mindre roll ifall det är fråga om en graviditet eller annan sjukledighet.
Jag ska själv på ultraljud imorgon och utvecklingssamtal i övermorgon, och ifall allt ser bra ut på ultra, tänkte jag maila chefen imorgon, så han hinner smälta nyheten innan utvecklingssamtalet. Klart jag kunde ta det i person också, men dels gillar jag inte att ge "känslosamma" nyheter åt chefen, dels sitter vi i öppet landskap, så då skulle hela avdelningen får reda på det och dels vill jag berätta det innan utvecklingssamtalet så att det kan vara så meningsfullt som möjligt.
Re: Kan jag berätta för chefen via ett mail?Jag berättade för min chef i person, sa till henne att vi behövde prata och det gick jätte bra och snabbt! Dock lämnar jag ju också mitt jobb om ett par veckor.
Hur gick det med mailet? Fick du bra respons?
Re: Kan jag berätta för chefen via ett mail?Jag är gravid i vecka 12 nu, och har mått riktigt dåligt sedan ca vecka 8, men jobbat ändå, vilket kanske inte har varit det bästa, nu med facit i hand kanske jag skulle berättat tidigare för chefen och tagit det lugnare med jobbandet. Har nu varit sjukskriven i två dagar och känner att jag måste nu ringa och berätta för chefen, känns lättare att berätta för en kvinnlig chef, jag har nämligen flera chefer att berätta för, men jag börjar med den kvinnliga eftersom det känns lättast, hon har barn själv och är väldigt förstående. Känns konstigt bara att bli sjukskriven "bara för att man är gravid och mår lite dåligt", men alla som mått såhär borde väl förstå hur dåligt man mår, jag jobbar med en del män och kan tänka mig att de tycker jag är "klen" för att jag är hemma bara för detta.
Hoppas bara chefen förstår att jag verkligen mår dåligt, har nämligen fått blodbrist, hållt på att svimma 3 gånger på jobbet & är extremt trött och illamående, känns just nu som att det inte finns annat för mig att göra än att vara hemma och vila ett tag... Vore tacksam om någon mer kan svara om ni mått såhär, känner mig ganska ensam om detta i min bekantskapskrets...
14 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|