-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Kan jag ha blivit gravid!?
5 inlägg • Sida 1 av 1
Kan jag ha blivit gravid!?Hej!
Hoppas det finns någon där ute som har erfarenhet av detta. I lördags fick jag min mens och den avtog nog redan under måndagen, den var väldigt kort den här gången. Nu till dilemmat. Sent i onsdagskväll hade jag sex med min älskare och mitt senaste piller (cerazette) tog jag i tisdags morse, har varit bortrest sedan dess och glömt dem hemma vilket är jätteklantigt. Kommer hem i morgonbitti (lördag) och har då tillgång till mina piller igen. Kommer då att ta ett, efter tre dagars uppehåll. Men frågan är kan jag vara gravid och i så fall om jag tar ett piller kan det göra någon skada på graviditeten? Självklart är de ju ingen av er som kan berätta det för mig att jag blivit gravid men tänkte om någon kanske kan ha varit med om något liknande. Känner mig lite nojjig faktiskt. Vad tror ni?
Re: Kan jag ha blivit gravid!?Jag skulle säga att risken nog är liten. Men inget är omöjligt. Bara att hoppas på det bästa för sig. Konstigare saker har hänt än att någon blivit gravid kort efter mens när de äter piller. Men jag tror inte du behöver oroa dig för just det tillfället, använd kondom i 1 vecka bara om du inte vill bli gravid
Alina född 20/1-11 <3
Re: Kan jag ha blivit gravid!?Tack för svaret. Då kan jag fortsätta äta dem utan att behöva vara orolig. För är jag inte gravid så ska jag ju trots allt äta dem. Är jag gravid ja då är jag det.
Re: Kan jag ha blivit gravid!?Cerazette gör ju att man inte hjar ägglossning så skulle tvivla på att du skulle bli gravid dagen efter "ett glömt piller" Men som sagt konstigare saker har ju hänt jag blev gravid medan jag åt cerazette och jag tog alla mina piller så det händer ju =) Men det står på förpackningen att om du misstänker graviditet ska du sluta ta cerazette gör det på mina iaf =)
5 inlägg • Sida 1 av 1
|