Marina

Hej Jenny! Det kan vara så att din son ökade fint i vikt i början ...

Fråga BVC

Kan jag ha blivit gravid!?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Kan jag ha blivit gravid!?

Inläggav julitjej 15 jun 2012, 22:39

Hej!
Hoppas det finns någon där ute som har erfarenhet av detta.
I lördags fick jag min mens och den avtog nog redan under måndagen, den var väldigt kort den här gången. Nu till dilemmat. Sent i onsdagskväll hade jag sex med min älskare och mitt senaste piller (cerazette) tog jag i tisdags morse, har varit bortrest sedan dess och glömt dem hemma vilket är jätteklantigt. Kommer hem i morgonbitti (lördag) och har då tillgång till mina piller igen. Kommer då att ta ett, efter tre dagars uppehåll. Men frågan är kan jag vara gravid och i så fall om jag tar ett piller kan det göra någon skada på graviditeten?
Självklart är de ju ingen av er som kan berätta det för mig att jag blivit gravid men tänkte om någon kanske kan ha varit med om något liknande. Känner mig lite nojjig faktiskt.
Vad tror ni?
julitjej
Nykomling

Re: Kan jag ha blivit gravid!?

Inläggav Vitlilja 16 jun 2012, 08:18

Jag skulle säga att risken nog är liten. Men inget är omöjligt. Bara att hoppas på det bästa för sig. Konstigare saker har hänt än att någon blivit gravid kort efter mens när de äter piller. Men jag tror inte du behöver oroa dig för just det tillfället, använd kondom i 1 vecka bara om du inte vill bli gravid :P
Alina född 20/1-11 <3
Vitlilja
Alltid online

BIM: 040912

Inläggav Mmeli 16 jun 2012, 11:14

Cerazette skadar inte eev bebis :)
Mmeli
Alltid online

Status: Förlovad

Inläggav julitjej 16 jun 2012, 12:21

Tack för svaret. Då kan jag fortsätta äta dem utan att behöva vara orolig. För är jag inte gravid så ska jag ju trots allt äta dem. Är jag gravid ja då är jag det. :)
julitjej
Nykomling

Inläggav Rielly 16 jun 2012, 12:55

Cerazette gör ju att man inte hjar ägglossning så skulle tvivla på att du skulle bli gravid dagen efter "ett glömt piller" Men som sagt konstigare saker har ju hänt jag blev gravid medan jag åt cerazette och jag tog alla mina piller så det händer ju =) Men det står på förpackningen att om du misstänker graviditet ska du sluta ta cerazette gör det på mina iaf =)
BildBild
Rielly
Stammis

BF: 111003
Bor: Newcastle

< Återgå till Gravid forum

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm