Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

Kan jag testa mig nu??

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Kan jag testa mig nu??

Inläggav Hopefully 09 okt 2010, 11:10

Hej, är helt ny på detta, slutade äta p-piller för ca 1 månad sen och har bara gått ca 2 veckor sen senaste mens..
Jag vill testa mig nu bara för o se, har fått lite symptom men inser nog att det är säkert endast inbillning eftersom det är för tidigt.. :oops:
Har någon fått plus tecken så tidigt?
Hopefully
Stammis

Re: Kan jag testa mig nu??

Inläggav förstagångare 09 okt 2010, 12:27

Lite väl tidigt är det nog...Man kan få plus före mensen, men har aldrig hört om nån som fått 2 veckor före. Jag fick plus 2 dagar före beräknad mens. Vet att det finns nån som har fått plus ca 5 dagar före.

Så du får nog ge dig lite till tåls ännu.
Bild
MA 7+5
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav helenaeg 09 okt 2010, 13:02

Du hade mest troligt ÄL för bara några dagar sen så jag tror inte att det är någon idé att testa då testet mäter graviditetshormonerna i din kropp och de har garanterat inte hunnit komma igång..
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Hopefully 09 okt 2010, 13:51

Okej, jag får nog hålla mig. Är så nyfiken bara, men kanske är bra att vänta så jag vet garanterat och inte blir besviken.
Tack för svaren :wink:
Hopefully
Stammis

Inläggav Danem 09 okt 2010, 15:24

Det är förmodligen ägglossningen du känner av just nu.
Hur var din menscykel före du började med preventivmedel? Var den regelbunden?

Det kan ta ett tag innan kroppen ställer in sig i rätt cykel igen så du vet när ÄL sker osv.
Enligt standarcykeln på 28 dagar så kommer ägglossningen på dag 14 och sen kommer mensen 14 dagar efter det om man inte har blivit gravid, tiden mellan ÄL och mens heter lutealfas och är oftast på 14 dagar men kan vara allt mellan 10 och 18 dagar men det är svårt att veta om man inte vet när ÄL sker så "enklast" är att ha sex varje eller varannan dag från att mensen har slutat och tre veckor framåt.
Lite jobbigt kanske att hålla på så länge :)

Välkommen hit!
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav kaso0910 10 okt 2010, 08:02

Hej! Jag går med och väntar på att testa. Slutade med p-piller förra månaden och har därför dålig koll på min cykel (var ju så länge sen man var utan preventivmedel!) Känner mig sedan ett par dagar tillbaka orolig i magen; det blir värre framåt kvällarna då jag är både känner mig svullen och öm med smått strålande mot ryggslutet. Jag har svårt att äta som vanligt då det tidigt tar stopp och suger i magen. Kan man verkligen känna av gravtecken så här tidigt? (Hade äl förra veckan!)
Kan det kanske vara så att äggstockarnas arbete som satt igång när man slutar med p-piller kan kännas på detta viset?

Igår tyckte både jag och sambo dessutom att bröstvårtorna blivit det dubbla, haha. (Kanske är vi knäppa och inbillar oss!)
Vill bara veta; vad tror ni? :roll:
kaso0910
Nykomling

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm