Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

Kan jag vara gravid?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Kan jag vara gravid?

Inläggav hanna_ 02 aug 2007, 19:05

Detta har jag delvis skrivit om i en annan tråd.

Jag äter p-piller (eller ja, har precis slutat nu...) och skulle få min mens på tisdagen förra veckan. På morgonen fick jag nåt som liknade mensvärk, men ingen mens kom. Det ska tilläggas att jag aldrig har haft mensvärk sen jag började med p-piller. Mensen kom sedan 1 ½ dygn för sent, vilket den ALDRIG gjort innan. Den har alltid kommit på i princip exakta klockslaget varje månad. Dessutom varade den inte riktigt lika länge som vanligt.
"Mensvärken" höll på till torsdag-fredag nånting, men mattades sedan av något. Den kom snart tillbaka igen, fast då kändes det lite annorlunda. Men jag hade fortfarande värk i livmodern. Jag gjorde tre graviditetstest på ungefär en vecka, alla visade negativt. Idag på morgonen gjorde jag ett nytt test, även det negativt. Kanske. För när jag tittar närmare på det, så kan jag kanske eventuellt urskilja ett andra streck (2 streck = gravid). Strecket är VÄLDIGT svagt och det kan vara så att jag bara inbillar mig. Men nånting är det där, tror jag... :D :?: Idag på morgonen/förmiddagen har jag mått illa till och från hela tiden.

Kan jag vara gravid? Jag har ju läst om folk som inte fått nåt positivt svar förrän 2 veckor efter BIM, när dom varit gravida.
Jag har inte ont i brösten, men har däremot känt mig trött och lite yr mm. (Det kan också bero på att jag hade feber för några dagar sen)

Om jag inte är gravid, är jag faktiskt lite orolig. Jag har ju haft "ont" i livmodern i 1 ½ vecka nu. Idag gör det inte ont, utan det spänner.

Hmm... Jag blir inte klok på mig själv! :roll:
hanna_
Alltid online

Inläggav cathy 02 aug 2007, 19:13

Om jag hade varit dig hade jag nog köpt iaf två till test och provat eller ring och boka tid hos bm, eller fråga vad hon tycker du ska göra, så du iaf får prata ur dig lite om dina funderingar och så kan du ju även testa dig där. Lycka till nu och tala om hur det gick sen!! Kram på dig!
BildBild
Användarvisningsbild
cathy
Alltid online

Inläggav Estelle 02 aug 2007, 19:35

Jag håle md Cathy, skulle också köpt ett par test till. Det sägs ju att även ett mycket svagt positivt är ett positivt, men jag skulle dubbelkolla... Lycka Till... Håller tummarna
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Estelle
Alltid online

Inläggav linda74 02 aug 2007, 19:41

Vänta du någon vecka till och gör ett nytt test sedan. Ingen idé att ha bråttom, är det + så är det även om en vecka, hihi.

Lycka till!!
BildBild
BildBild
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
linda74
Alltid online

Inläggav shoegal 03 aug 2007, 08:35

Jag håller med de andra, ta ett nytt test!
Jag fick mensvärk när jag slutade med p-piller, jag började äta p-piller när jag var väldigt ung pga just mensvärk, så det kan ju bara vara så att kroppen ställer tillbaka sig. Sen reglerar ju p-pillrerna när mensen ska komma så när man slutar med dem tar det ett tag innan kroppen hittar sin egen rytm.
Användarvisningsbild
shoegal
Alltid online

Inläggav Lillan83 09 aug 2007, 00:47

TS, hur har det gått???
Lillan83
Nykomling

Inläggav hanna_ 09 aug 2007, 12:13

Lillan83 skrev:TS, hur har det gått???

Jag gjorde ett par test till, som båda visade negativt. Värken i magen har gått över, så jag tar för givet att jag inte är gravid. Det måste varit nåt annat som spökade, för stundtals hade jag ganska ont... Nån slags inflammation kanske? Hoppas inte det var något farligt bara...

Har nu satt igång med bebistillverkning på riktigt... :D :oops:
Eftersom jag är inne på första månaden utan p-piller, så har jag ju inte en aning om när jag har ägglossning (om jag ens får nån denna månaden). Det kan ju ta ett tag innan kroppen är "återställd", så förmodligen tar det nog några månader innan det blir nåt! Men man vet ju aldrig! :wink: Får helt enkelt försöka varannan dag efter mensen är slut tills nästa mens kommer...! :D *puh*
hanna_
Alltid online

Inläggav babylover 09 aug 2007, 13:08

Lycka till!!
Bild

Bild
babylover
Alltid online

BF: 100908
BIM: 091224
Status: v.28! Oj, vad veckorna går snabbt!

Inläggav hanna_ 09 aug 2007, 13:29

babylover skrev:Lycka till!!

Tack, detsamma! :)
hanna_
Alltid online

Inläggav mumsan 09 aug 2007, 13:32

Det kan ju ändå kännas bra att ta kontakt med gyn så att du kan känna dig lugn, har man ont så lycka till med bebisverkstan
Bild
Användarvisningsbild
mumsan
Alltid online

Nästa

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm