-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Kan man sätta igång förlossningen??
8 inlägg • Sida 1 av 1
Kan man sätta igång förlossningen??Hej, ja frågan är: Kan mans ätta igång förlossningen med att äta ananas, gå i trappor, städa massa, möblera, ha sex etc?
Funkat på någon? Vad är bäst? efter att jag och sambn haft sex får jag onda förvärkar... Så de kanske man ska skippa eller ska man göra de flera gånger på en dag så de kommer igång ? Vilka frågor jag stället ... ^^ och isf, vilken v var ni i då? är för jälva trött på att vara gravid (v.37) och vill bara ha ut ungen nu!!! Så är de värt att testa eller är de bara o vänta SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: Kan man sätta igång förlossningen??varför vilja forcera ut barnet nästan en månad för tidigt? bebisen kommer när den är redo
det finn smycke fakta om just detta om du googla lite. svaret verkar vara att man inte kan starta sin förlossning på egen hand.
Re: Kan man sätta igång förlossningen??Tyvärr finns det inget som med säkerhet gör att man kan starta förlossningen själv. Är ett hormon om utsöndras som gör att det startar. Se istället till att vila upp dej för sen blir det inte mkt vila av
Förstår att du är trött men nu är det inte långt kvar!!
Re: Kan man sätta igång förlossningen??Vi julimammor drack mkt hallonbladsthe som till och med bm rek då det mjukare upp livmodern. Ananas prövade några,också. Vet inte om det hjälpte.
Re: Kan man sätta igång förlossningen??ja, de blir väl till o prova dedär teet...
SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: Kan man sätta igång förlossningen??jag har köpt hallonbladste men vågar inte prova på det hehe...
Re: Kan man sätta igång förlossningen??Haha. Är ju inte så att bebisen hoppar ut av det men det ska ha effekt i tester de gjort. Och ska göra fl enklare, vem vet..jag drack lite och födde på 6,5 timme.
Re: Kan man sätta igång förlossningen??Det är bara skrönor att man ska kunna starta sin förlossning. De som haft "turen" och fått igång värkar efter nåt dom testat hade säkert fött i alla fall, det får man ju aldrig veta. Men OM det hade funkat, hade då någon gått över tiden? Troligen inte eller hur...
...Sista tiden ÄR ap-jobbig för alla, det är ingen som njuter sista veckorna/dagarna, men det finns väl ett syfte med det också. Man ska motta smärtan med lycka...
8 inlägg • Sida 1 av 1
|