-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Kan man se själv vilket kön bebisen har?
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Kan man se själv vilket kön bebisen har?Här i Jönköping berättar dom inte vad barnet har för kön.
Kan man inte be barnmorskan låta en själv avgöra då då? Kan man se själv vad det blir? Antar att det är enklare att se om det är en pojke? Ni som varit på ultraljud och fått veta att det är en pojke, hur såg det ut då? Kunde man se det själv? Jag e ju så jäkla nyfiken!
Re: Kan man se själv vilket kön bebisen har?Ååååh, berättar dom inte här? Jag bor också i Jönköping, ska på mitt RUL i juni, och vi är ju så spända på att få veta vad det blir!
Tycker som sagt att man borde få bestämma själv om man vill veta eller inte..
Re: Kan man se själv vilket kön bebisen har?Ja! Det tycker jag med! Blev jättesur när jag fick höra att dom inte fick berätta! Även om barnmorskan vet!!
Men kankse man kan fråga ut henne tills hon försäger sig? Jag tänkte satsa på att försöka se själv
Re: Kan man se själv vilket kön bebisen har?vi var på ultraljud i v 18-19 och fick då reda på att vi väntar en liten pojke , hon visade men själv skulle jag inte kunna ha avgjort det .
tycker det är märkligt att man inte får bestämma sånt själv?
Re: Kan man se själv vilket kön bebisen har?Får gå till en privatläkare annars. Dom kanske inte följer samma "regler".
Re: Kan man se själv vilket kön bebisen har?Ja det kan man ju såklart göra.
Jag är i v.16 nu. Så två veckor till måste man väl iaf vänta?
Re: Kan man se själv vilket kön bebisen har?Jag såg på vårat ul att det var en tjej, det syns tre sträck om det är en tjej och vi som inte ville veta fick en superbra bild rakt mellan hennes ben när barnmorskan skulle kolla lårbenet:P
Så visst går det att se själv, om man vet vad man ska titta efter.
Re: Kan man se själv vilket kön bebisen har?Jaha? Vad är det för tre streck?!
Re: Kan man se själv vilket kön bebisen har?Är inte barnmorskan skyldig att berätta om hon ser och ni frågar? De får ju inte undanhålla information som rör ert barn.. Hade jag fått för mig, men det kanske är fel
Re: Kan man se själv vilket kön bebisen har?Till oss sa de att undersökningen är rent medicinsk, men att vi fick spekulera fritt när hon mätte lårbenet.
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|